Skip to content

לוקהיד מרטין יירטה בלייזר רקטה דומה לקאסם

אב הטיפוס של מערכת הלייזר ADAM של לוקהיד מרטין, חיסל בחודשים מרץ ואפריל שמונה מטרות של רקטות בעלות קליבר קטן, שהיו בטיסה בטווח של כ-1.5 ק"מ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוקהיד מרטין סיימה ביום חמישי שחלף ניסוי מוצלח של יירוט רקטה דומה לקסאם, באמצעות מערכת לייזר להגנה אזורית, הנקראת – Area Defense Anti-Munitions ADAM . אב הטיפוס של מערכת הלייזר הזאת חיסל בחודשים מרץ ואפריל שמונה מטרות של רקטות בעלות קליבר קטן, שהיו בטיסה בטווח של כ -1.5 ק"מ.

לוקהיד מרטין מפתחת את מערכת הלייזר הקרקעית הניידת ADAM על מנת לספק הגנה מפני איומים קצרי טווח, כולל רקטות מאולתרות כגון רקטות קסאם, מערכות טיס בלתי מאוישות וסירות קטנות.

מערכת ADAM של לוקהיד מרטין. פגיעת קרן הלייזר ברקטה והשמדתה. צילום: לוקהיד מרטין
מערכת ADAM של לוקהיד מרטין. פגיעת קרן הלייזר ברקטה והשמדתה (צילום: לוקהיד מרטין)

"פתרון לבעיית איומים קרובים"

"תוצאות הבדיקות שלנו מדגימות את היכולות של מערכת ADAM לספק פתרון מעשי, במחיר סביר של אנרגיה מכוונת (לייזר) לבעיית האיומים הקרובים והמציאותיים בעולם האמיתי", אמר טרוי ברונו (Tory Bruno) נשיא מערכות הגנה אסטרטגיות והגנה מפני טילים בלוקהיד מרטין.

מערכת לייזר ADAM בעלת קרן עם עוצמה של 10 קילווואט מיועדת להגנתם של נכסים בעלי ערך גבוה ובסיסים קדמיים, והיא מתוכננת להשמיד מטרות עד לטווח של 2 ק"מ. המערכת מסוגלת לעקוב במדויק אחר מטרות הנעות בסביבה אופטית עמוסה עם טווח מעקב של 5 ק"מ. המערכת תוכננה להיות מספיק גמישה, ממוחשבת ועצמאית, וכדי לפעול נגד רקטות ומל"טים.

מערכת ADAM. ניידת ובנויה מרכיבים מסחריים. צילום: לוקהיד מרטין
מערכת ADAM. ניידת ובנויה מרכיבים מסחריים (צילום: לוקהיד מרטין)

רכיבים מסחריים

לוקהיד מרטין ביססה את תכנון ועיצוב המערכת על רכיבי חומרה, תוכנה והארכיטקטורה מסחריים שמוזגו עבור קרן הלייזר, על מנת לספק את הביצועים דרושים לסוגי האיומים האלה ללא העלויות והזמן הנדרשים כדי לפתח במיוחד את המוצרים האלה. המערכת כולה משולבת במיכל המותקן על קרוואן נייד.

"לייזרים גבוהי אנרגיה משלימים מערכות אנרגיה קינטית ויש להם תכונות ייחודיות, כולל עלות נמוכה מאוד ליירוטים, מחסנית ירי כמעט בלתי מוגבלת ונזק סביבתי מינימאלי", אמר דאג גרהם (Doug Graham), סגן הנשיא של חברת לוקהיד מרטין של תוכניות מתקדמות למחקרים אסטרטגיים והגנה מפני מערכות טילים.

במקום תותח פלנקס

שטח ההגנה של מערכת ADAM, הנגזר מטווח הירי שלו, הוא פחות מ-10 קמ"ר. בהשוואה ל 100 קמ"ר של כיפת ברזל, או של 300 קמ"ר של הסקייגארד, לייזר הכימי שאותו לא הסכים משרד הביטחון שפיתוחו יושלם. שטח הגנה של פחות מ-10 קמ"ר הוא בעייתי ולא יאפשר הגנה ראויה על שום נקודת יישוב, אלא אולי על מטרות נקודה ספציפיות, כתחליף אפשרי לתותח הוולקן פלנקס, שזכה להצלחה רבה בעירק ובאפגניסטן, ושגם הוא לא הובא ארצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן