Skip to content

שרת הבריאות: "אנשי ציבור מחויבים בדוגמה אישית"

"בכל 14 שנותי כראש העיר הרצליה לא טסתי על חשבון הציבור אף לא פעם אחת ואף העברתי החלטה במועצת העיר לפיה נבחרים מקבלי שכר לא יסעו על חשבון הציבור", אמרה גרמן במהלך שבת תרבות במועצה אזורית דרום השרון. עם זאת, אמרה גרמן כי כשרה בממשלת ישראל, היא מנועה מלהעביר ביקורת על החלטותיו של ראש הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנשי ציבור מחויבים בדוגמה אישית". כך אמרה שרת הבריאות יעל גרמן בהתייחסות לביקורת הציבורית שנמתחה על רה"מ בנימין נתניהו בנסיעתו ללונדון והוצאותיו במסגרת תפקידו.

 "בכל 14 שנותי כראש העיר הרצליה לא טסתי על חשבון הציבור אף לא פעם אחת ואף העברתי החלטה במועצת העיר לפיה נבחרים מקבלי שכר לא יסעו על חשבון הציבור", אמרה גרמן. הדברים נאמרו במהלך שבת תרבות שהתקיימה במועצה אזורית דרום השרון. גרמן ציינה, עם זאת, כי כשרה בממשלת ישראל, היא מנועה מלהעביר ביקורת על החלטותיו של ראש הממשלה.

"מעולם לא טסתי על חשבון הציבור". גרמן (צילום: יש עתיד)
"מעולם לא טסתי על חשבון הציבור". גרמן (צילום: יש עתיד)

שרת הבריאות הודיעה, כי בתוך שבועיים תוקם ועדה ציבורית לבדיקת מערכת הבריאות הציבורית הסובלת ממחסור גדול במשאבים, אחיות וציוד אלמנטרי. לדבריה "בשעה שלוש עוזבים המומחים את בתי החולים הציבוריים לטובת ביצוע ניתוחים פרטיים ומותירים את בתי החולים ללא רופאים מומחים".

 תפקיד הוועדה יהיה למצוא מקורות נוספים למערכת הציבורית כדי לחזק אותה. בעניין הביטוחים הפרטים אמרה גרמן כי: "לכ-80 אחוז מהאוכלוסיה יש ביטוח משלים או ביטוח פרטי, חלק מהאוכלוסיה מחזיקה בשני הביטוחים יחד, מה שיוצר כפל ביטוחים והוצאה מיותרת של מאות שקלים למשפחה במעמד הביניים, על הוועדה הציבורית יהיה להגיש את מסקנותיה תוך חמישה חודשים ולאחר מכן במידה ויהיה צורך אפעל לשינויי חקיקה".

כיום יש מצב בו מטופל שפונה לביטוח הפרטי מתבקש על ידו להפעיל את הביטוח של קופת החולים, ובתמורה חברת הביטוח תשלם לו השתתפות עצמית בתוספת תשלום נוסף". חברה שלי שעברה ניתוח, קיבלה לחשבונה 8,000 ש"ח, לצערי זה חוקי ואפעל לכך שזה יפסק".

בהתייחסה לירידה בסקרים של מפלגת "יש עתיד" אמרה גרמן, כי יאיר לפיד גילה אומץ לב ציבורי כאשר לקח את התפקיד הקשה ביותר בממשלה. "כרגע יש צורך לשים חוסם עורקים ולעצור את הדימום, אני מקווה שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה, כי הוא מנהיג ראוי".

האירוע התקיים במועצה אזורית דרום השרון, בהנחיית העיתונאית נחמה דואק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן