Skip to content

עד 5 שנות מאסר למפיצי צילומים אינטימיים באינטרנט ובסלולרי

כך אישרה היום פה אחד ועדת השרים לענייני חקיקה, עפ"י הצעת החוק של ח"כ יפעת קריב (יש עתיד). עד עתה נחשבה הפצת צילומים כאלה כעבירה של "חדירה לפרטיות" בלבד - עבירה הנחשבת קלה יחסית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החוק למניעת הפצת תכנים מיניים ברשת עבר היום פה אחד בוועדת שרים לחקיקה.

המדובר בהצעת חוק של ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) שאליה הצטרפו עוד 21 חברי כנסת. הצעת החוק אוסרת על הפצה של תכנים מיניים באינטרנט וברשתות החברתיות. על פי ההצעה, יורחב החוק למניעת הטרדות מיניות ויכלול מקרים שבהם צולם אדם ללא ידיעתו או בכפייה, ולאחר מכן הופצו תמונותיו מבלי שידע והסכים. מקרים כאלו – שעד עתה נחשבו רק כ"חדירה לפרטיות" – ייחשבו מעתה כהטרדה מינית שדינה עד חמש שנות מאסר.

מתכוונת להוביל חקיקה המתייחסת למרחב הקיברנטי. ח"כ יפעת קריב (צילום: ויקיפדיה)
מתכוונת להוביל חקיקה המתייחסת למרחב הקיברנטי. ח"כ יפעת קריב (צילום: ויקיפדיה)

"החוק כיום אינו עוסק בתופעה ההולכת וגוברת של פרסום תצלומים או סרטים שבהם נראים נשים או גברים ברגעים אינטימיים", אומרת ח"כ קריב. "תופעת פרסומם של צילומים מסוג זה ללא הסכמת המצולמים התגברה בשנים האחרונות ויש חשיבות עליונה במיגורה ובהתמודדות עמה. באופן אבסורדי, עד היום, כמעט ולא הייתה התייחסות לעבירות המתרחשות במרחב האינטרנטי ובפלטפורמות של הטלפונים החכמים. זה מצב מסוכן שכולנו ובעיקר הילדים שלנו, עומדים חשופים מבלי שהחוק יודע לתת מענה לנושא. אני מתכוונת להוביל את החקיקה – והחוק שעבר היום בוועדת שרים לחקיקה, הוא דוגמה טובה לשינוי שצריך לקרות".

התיקון החדש לחוק למניעת הטרדה מינית, בא לתת מענה על מספר פרשיות חמורות שהתפרסמנו בחודשים האחרונים. באחת מהן הופצו בטלפונים החכמים צילומי צעירה שתועדה ברגעים אינטימיים. במקרה אחר נעצר נער בן 15 נעצר בחשד שהפיץ סרטונים אינטימיים של חברתו, בת 13. בית הספר בו לומדים השניים הוא שחשף את הפרשה והזעיק את המשטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן