Skip to content

צבא סוריה והחיזבאללה מסתער על מעוז המורדים קוסייר

פעילי האופוזיציה הסורית מדווחים כי לפחות שלושים בני אדם, 16 מהם לוחמי מורדים, נהרגו היום בהפצצות מהאוויר ומהפגזות על העיירה. הלחימה בעיירה האסטרטגית הסמוכה לגבול לבנון נמשכת כבר שבועות רבים, מאז השתלטו עליה המורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בין שתי ערים
בין שתי ערים

לעיירה קוסייר, הסמוכה לגבול לבנון, יש חשיבות אסטרטגית לשני הצדדים במלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה – למשטר  ולריכוזי העלוואים במדינה היא מבטיחה מעבר בטוח מדמשק לחוף הים התיכון, ולמורדים כניסה ויציאה חופשיות ללבנון וממנה. הלחימה בעיירה האסטרטגית נמשכת כבר שבועות רבים, מאז כבשו אותה המורדים.

לדברי המורדים, אנשי חיזבאללה משתתפים בלחימה לצד כוחות משטר הנשיא אסאד, ומהצד השני יש דיווחים על מאות קיצונים סונים שחצו את הגבול מלבנון והצטרפו לכוחות המורדים. פעילי האופוזיציה הסורית מדווחים כי לפחות שלושים בני אדם, 16 מהם לוחמי מורדים, נהרגו היום בהפצצות מהאוויר ומהפגזות על העיירה. המשטר הסורי מדווח על יותר מ-40 הרוגים בקרב המורדים.

הקרבות בקוסייר (צילומים של הצבא הסורי)
דיווחים על עשרות הרוגים. הקרבות בקוסייר (צילומים מערוץ של המשטר הסורי)

ראמי עבדול רחמן, דובר ארגון משמר זכויות האדם הסורי, מדווח מאנגליה שכוחות צבא סוריה מתקדמים אל העיירה מדרום בסיוע שריון וארטילריה וכי לוחמי חיזבאללה "נוטלים תפקיד מרכזי במתקפה". לפי מקור צבאי אחד, כוחות הממשלה הצליחו להשתלט על כיכר העיר ועל בניין העירייה. סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת ששמונה טילי גראד פגעו בעיר הרמל שבצפון מזרח המדינה, סמוך לקוסייר שבסוריה. הטילים נורו כנראה מסוריה אך לא גרמו לנפגעים או לנזק.

בשאר אסאד נשבע להמשיך "להילחם נגד הטרור"

בראיון הראשון שהעניק נשיא סוריה מאז הודיעו ארצות הברית ורוסיה על כוונתן לארגן ועידת שלום, אמר אסאד לעיתון ארגנטינאי "קלרין", שעל הוועידה להתמקד בבלימה של זרימת הכספים וכלי הנשק ל"טרוריסטים". הוא דחה הצעות לוותר על תפקידו, ואמר שקברניט אינו נוטש את ספינתו והבחירות לנשיאות שיתקיימו בשנה הבאה יכריעו את גורלו.

הוועידה אמורה להתכנס בחודש יוני ותנסה לשכנע את ממשלת סוריה ואת המורדים לקבל על עצמם תכנית לסיום הלחימה, לרבות הפסקה מיידית של מעשי האיבה. על פי התכנית תוקם בסוריה ממשלה זמנית שתורכב מנציגי המשטר הקיים ומנציגי האופוזיציה. אלא שבינתיים לא התחייב אף אחד מהצדדים להשתתף במפגש.

בשבוע שעבר דיווח האו"ם כי מספר ההרוגים בסוריה מראשית מלחמת האזרחים צמח ל-80,000. אולם מדיווחים מהשטח עולה שהמספר יכול להיות אפילו 120,000 בני אדם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן