Skip to content

גנץ: אם אסד יערער את הפסקת האש, הוא ישלם את המחיר

הרמטכ"ל הגיב להודעת סוריה שאישרה את התקיפה על רכב צה"ל הלילה. גנץ הכחיש את הודעת הסורים לפיה הרכב הושמד והזהיר את אסד: "לא נרשה שמרחב רמת הגולן יהפוך למרחב נוחות של אסד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעות ספורות אחרי הודעת הרמטכ"ל הסורי כי צבא סוריה תקף במכוון את ג'יפ הסיור הצה"לי ש"חצה את הגבול והושמד", העביר היום (שלישי), אחה"צ, הרמטכ"ל בני גנץ, מסר תקיף לסוריה ואמר  כי "אם אסד יערער את השקט ברמת הגולן, הוא ישלם את מלוא המחיר". גנץ אמר זאת בכנס של המרכז לחקר הביטחון הלאומי באוניברסיטת חיפה.

לדבריו, "בשאר אסד מעודד את הפעילות נגד ישראל דרך רמת הגולן ואנו לא נרשה שמרחב רמת הגולן יהפוך למרחב נוחות של אסד", אמר גנץ. בכל הנוגע לטענת הסורים, כי רכב הסיור שהותקף חצה את הגבול לשטח סוריה, אמר הרמטכ"ל כי "הסיור היה באופן מובהק על גדר המערכת בשטח סוריה. הוא לא חדר לשטח סוריה, אלה שטויות. ירו על הסיור פעם אחת, פעם שנייה ופעם שלישית, במובהק מתוך עמדה סורית".

גנץ מסייר בגבול ישראל-סוריה עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן (צילום: דו"צ)
גנץ מסייר הבוקר בגבול ישראל-סוריה עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן (צילום: דו"צ)

בסמוך להודעה הסורית, שאישרה את תקיפת ג'יפ הסיור, הכריז סגן שר ההסברה הסורי, חלף אל-מופתאח, כי תגובת ארצו משקפת את מידת רצינותה במקרה של הפרת הריבונות על ידי ישראל. "סוריה מוכנה לעימות מול ישראל ויש בידיה נשק אסטרטגי. הצבא הסורי מוכן להגיב על כל איום, כללי המשחק השתנו", אמר אל-מופתח בראיון לרשת "אל-מנאר" הלבנונית ששייכת לחיזבאללה.

בהקשר לכך אמר היום אלוף פיקוד העורף, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה לקראת תרגיל העורף השנתי שיתקיים בשבוע הבא, כי "אין ספק שבהתפתחות מערכה כזו העורף הישראלי יחווה חוויה שלא חווה בעבר והוא יצטרך להיות איתן כדי לשדר להנהגה חוסן כדי לקבל החלטות. לא יהיו ימים קלים, אבל לישראל יש יכולת הרס פי עשרות מונים לעומת אויבינו ולכן אני מציע לשכנינו, לפני שהם מחממים מנועים, שישקלו זאת פעם נוספת".

עוד אמר אלוף פיקוד העורף, כי ההערכה היא ש "נידרש להתמודדות עם היקף נרחב של ירי רקטי. כלי הנשק שמצויים בידי יריבינו הם ארוכי טווח, בעלי ראשי קרב גדולים ומשמעותיים וסדרי גודל של מאות קילוגרמים לראש קרב".

צה"ל משיב אש לעמדה הסורית:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן