Skip to content

עכשיו זה רשמי: המבקר יבדוק את הוצאותיו של ראש הממשלה

כבר בשבוע הבא יקיים משרד המבקר דיון על היקף הבדיקה והאופן שבו היא תיערך. "הנושאים הללו צריכים להגיע להסדרה שקופה וברורה כלפי הציבור", אמר מבקר המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא, הודיע היום, כי לאור פניות של חברי כנסת, ובהם ח"כ איתן כבל וחלקים מהציבור, הוא החליט לפתוח בבדיקת נושא הוצאות אישי ציבור, שהמדינה משתתפת בהוצאותיהם השונות בארץ ובחו"ל.

המבקר הודיע זאת, שעה שמסר את עותק דו"ח נציב תלונות הציבור, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וליו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן. הודעת המבקר באה בהמשך לפרסומים אודות הוצאות בית ראש הממשלה והתקנת המיטה במטוס בעת הטיסה ללונדון.

המבקר מוסר את דו"ח נציב תלונות הציבור בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
המבקר מוסר את דו"ח נציב תלונות הציבור בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

כבר בשבוע הבא יקיים  משרד המבקר דיון על היקף הבדיקה והאופן שבו היא תיערך. "הנושאים הללו צריכים להגיע להסדרה שקופה וברורה כלפי הציבור", אמר מבקר המדינה.

עוד לפני הודעתו הרשמית היום פנה מבקר המדינה ללשכת נתניהו, וביקש הבהרות בנוגע לפרשת "המיטה המעופפת", שהותקנה במטוס שהוביל את נתניהו ורעייתו להלוויית מרגרט תאצ'ר בבריטניה. המבקר יבדוק גם, באשר להוצאות אחזקת הבית וההוצאות האישיות, האם נעשתה הפרדה בין הוצאותיהם הפרטיות של משפחת נתניהו, לבין אלה שנעשות במסגרת תפקידו של ראש הממשלה.

בשבוע שעבר שיגר ח"כ איתן כבל (העבודה) מכתב למבקר המדינה, ובו ביקש לבדוק את העלייה החדה בהוצאות של מעון ראש הממשלה בארבע השנים האחרונות. "בעת הזאת, בה מוטלות גזירות כלכליות קשות על הציבור בישראל, צורמת במיוחד העובדה שבית ראש הממשלה מתנהל כמו ביקום מקביל המנותק לחלוטין מהמציאות. ברור לכל בר דעת כי מעון ראש הממשלה הוא מקום המשמש גם לצורכי עבודה ואירוח ולכן הוא נהנה ובצדק מתקציבים נדיבים, אבל נדמה שבמקרה הנדון נרמסה כל נורמה של צניעות או מידתיות. "בתקופה שבה חותם ראש הממשלה על תקציב שפוגע כמעט בכל בית בישראל ומבקש מהעם להדק את החגורה, אנו מצפים ממנו לשמש דוגמה אישית ולצמצם בהוצאות הממומנות מכספי משלם המסים. לצערי הנתונים מראים כי הוא בחר בדרך ההפוכה, והביא לעלייה בלתי פרופורציונאלית ומנקרת עיניים בניהול מעונו".

לפני כשבוע, בעקבות לחץ שהופעל מצד התנועה לחופש המידע, חשפה לשכת ראש הממשלה את הוצאות המעון הרשמי ואת התקציב המוקדש לסעיפים השונים. תקציב מעון ראש הממשלה לשנת 2012 עמד על 5.4 מיליון שקל, לעומת כ-3 מיליון שקל בשנת 2009. הנתון הלא מחמיא הזה התקבל בעקבות זינוק של עשרות אחוזים בהוצאות במגוון תחומים – "מזון ואירוח רשמי", "ניקיון ומשק בית", "רכש ריהוט וכלי בית", ועוד. 

ההוצאות על "רכש ריהוט וכלי בית" עלו בשנים אלה בשיעור של 77%, מ-61 אלף שקל ב-2009, ל-108 אלף שקל ב-2012. הוצאות הבית הפרטי של הזוג נתניהו בקיסריה עמדו ב-2012 על 318 אלף שקל, לעומת 184 אלף שקל ב-2011. נתונים דומים התקבלו בתחומים נוספים – הוצאות "דמי ייצוג", שהם בין היתר ביגוד, הנעלה, איפור וטיפולי שיער, זינקו בשנים המדוברות מ-33 אלף ל-64 אלף שקלים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן