Skip to content

אושר בקריאה טרומית: יוקם מאגר מידע למחירים ברשתות שיווק

33 ח"כים תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להכרעה באיזו וועדה היא תוכן לקריאה ראשונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת חוק הקמת מאגר מידע לעניין מחירי מוצרים ברשתות שיווק.

ההצעה – שהוגשה ע"י ח"כ נחמן שי וקבוצת ח"כים -נועדה להקים במשרד הכלכלה (לשעבר משרד התמ"ת) בסיס נתונים של כל מחירי המוצרים ברשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק, המעודכן באופן רציף, שעל בסיסו ניתן יהיה לפתח אפליקציות או אתרים שיעבדו את הנתונים בהתאם לדרישות המשתמש. ההסדר המוצע יחול על רשתות שיווק שלהן מספר סניפים כפי שיקבע שר הכלכלה, לפחות, באזורים שונים בארץ, אך כל רשת או עסק שמוכרים את אותם המוצרים, יוכלו לבקש להתחבר גם אם אינם חייבים בכך.

 בדברי ההסבר נכתב כי "למרות כל החידושים הטכנולוגיים ואחרי המחאה החברתית-צרכנית של קיץ 2011, גם היום בשנת 2012, השקיפות ויכולת השוואת מחירי המוצרים העומדות בפני הצרכן הישראלי מפגרות הרבה אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות וזכויות צרכניות בסיסיות, כגון הזכות למידע מלא, עדכני ורלוונטי על מחירי המוצרים ברשתות השונות, כדי שהצרכן יוכל לבצע רכישה מושכלת – אינן קיימות.

 "הצרכן הישראלי אינו יכול לבצע השוואת מחירים אמתית בין מחירי מוצרים זהים הנמכרים ברשתות שונות ודאי שלא בזמן נתון, שכן אין זה סביר שלפני כל רכישה בסופר או לפני כל תדלוק יתרוצץ הצרכן בין רשתות וסניפים כדי להשוות את מחירי המוצרים, הן בשל המרחקים בין נקודות המכירה השונות והן בשל גובה הרכישה הממוצעת שאינו מצדיק טרחה זו.

"ההשוואה היחידה העומדת בפני הצרכן היא בין המוצרים המתחרים על אותו המדף. כלומר, בין מותג אחד לאחר אשר שניהם נמכרים באותה נקודת מכירה. אין ביכולתו להשוות מחירים בין אותו מוצר ברשתות שיווק שונות, ואף לא בין סניפים שונים של אותה רשת שיווק. ההשוואה הקיימת כיום פחות חדה ומכרעת ומצמצמת את התחרות לתחרות על המדף ללקוח שבוי שכבר עומד בפניו שחוץ מהמחיר תמיד יהיו הבדלים נוספים בין המוצרים וזאת בלי להרחיב על מניפולציות סידור המדפים, תופעה שיש בה פגיעה משמעותית מבחינה צרכנית תחרותית". 

33 ח"כים תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להכרעה באיזו וועדה היא תוכן לקריאה ראשונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן