Skip to content

ממצאי ועדת הבדיקה לרצח האחיות ביישוב הבדואי

ממצאי הדוח מלמדים, כי נפל כשל חמור בהתנהלות הגורמים הנוגעים לפרשה בתחנת ערד בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונת האם, בהיבטי פיקוד, דיווח ומקצועיות, כאשר כשל זה חוצה את שרשרת השוטרים והקצינים הנוגעים בתחנה - עד לרמת מפקד התחנה. לנוכח הממצאים החליט המפכ"ל להדיחו ולרשום הערת מפקד לחוקר המשטרה שגבה את העדות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-22 במאי מינה מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו ועדה בדיקה בראשותו של ראש חטיבת החקירות, תנ"צ אפרים ברכה, שתפקידה לבחון את התנהלות המשטרה והטיפול המשטרתי שקדמו לאירוע רצח הילדות שהתרחש בפזורת אל פורעה.

הטיפול המשטרתי של תחנת ערד באירוע הנו חריג ביותר ואינו עומד בסטנדרטים. דנינו (צילום: רפי מיכאלי)
הטיפול המשטרתי של תחנת ערד באירוע הנו חריג ביותר ואינו עומד בסטנדרטים. דנינו (צילום: רפי מיכאלי)

ההחלטה על מינוי ועדת הבדיקה התקבלה לאחר שנמצא, כבר בשלביה הראשוניים של החקירה ע"י ימ"ר נגב, כי יממה קודם לכן הוגשה תלונה בתחנת משטרת ערד על ידי אמן של הקטינות, על אודות הסיכון הנשקף, לכאורה, לשתי בנותיה המוחזקות אצל אביהן.

ועדת הבדיקה נדרשה להתמקד בבחינת אופן הטיפול המשטרתי בתלונה מקדמית זו, בלי לבחון ולחוות את הדעת בקשר הסיבתי בין הטיפול המשטרתי בתלונה המקדמית לבין התוצאה הטראגית של האירוע.
צוות הבדיקה הגיש היום את ממצאיו, ולאחר בחינתם החליט מפכ"ל המשטרה לאמץ את ממצאי הדוח והמלצותיו.

ממצאי הדוח מלמדים, כי נפל כשל חמור בהתנהלות הגורמים הנוגעים לפרשה בתחנת ערד בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונת האם, בהיבטי פיקוד, דיווח ומקצועיות, כאשר כשל זה חוצה את שרשרת השוטרים והקצינים הנוגעים בתחנה – עד לרמת מפקד התחנה.

לנוכח הממצאים החליט המפכ"ל על נקיטת הצעדים המיידים הבאים:

א. הדחת מפקד תחנת ערד, סגן מפקד התחנה וראש משרד החקירות בתחנה, והעברתם לאלתר מתפקידם.

ב. רישום הערת מפקד לחוקר המשטרה שגבה את העדות ולרכז החקירות בתחנה והדרכתם המקצועית.

בנוסף הורה המפכ"ל להעביר את ממצאי הוועדה לבחינת מחלקת המשמעת לצורך בחינת צעדים משמעתיים נוספים כלפי מי מגורמי המשטרה המעורבים. מפכ"ל המשטרה הדגיש בהחלטתו, את חשיבותה ומשמעותה של אחריות מפקדים, ושל לקיחת אחריות בארגון מסוגה של משטרת ישראל, המופקדת על אכיפת החוק, השמירה על הסדר הציבורי ושלום הציבור ועל תחושת הביטחון האישי של כל אחד ואחת מאזרחי ישראל.

משטרת ישראל מטפלת במגוון רחב ביותר של אירועי פשיעה ועבריינות ברחבי הארץ, ובהם באירועי אלימות בכלל ואלימות במשפחה בפרט, במקצועיות, במסירות ובנחישות במטרה להגן על שלומו של כל אדם באשר הוא. כאשר בתחום הטיפול המשטרתי באלימות במשפחה ובחסרי הישע חלה התקדמות ניכרת בשנים האחרונות, והדבר בא לידי ביטוי בהקמת מערך חוקרי נפגעי עבירה, בפיתוחי מודלים להערכת מסוכנות וצעדי הגנה ואבטחה, בשיתוף פעולה עם רשויות הרווחה, ועוד.

על רקע זה, הדגיש המפכ"ל, כי הטיפול המשטרתי של תחנת ערד באירוע האמור הנו חריג ביותר, איננו עומד בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים המצופים משוטרי וקציני משטרת ישראל, ודאי בתחום כה רגיש, ובמובן זה, הליקויים שנפלו בו מתחדדים ביתר שאת.

במקביל הנחה מפכ"ל המשטרה את משטרת המחוז הדרומי להשקיע מאמץ עליון בפענוח תיק הרצח על מנת לאתר את האחראים למעשה הנפשע ולהביאם לדין פלילי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן