Skip to content

הוועדה לעריכת הסדרי החוב מתעניינת בעמדת הציבור

מעוניינת לשמוע את עמדותיו בכל הנוגע לנושאים אשר הועלו בכתב המינוי לוועדה. בראשות הוועדה עומדת מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן. את העמדות יש להגיש בכתב עד ל-14 ביולי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יעל אנדורן מנכ"לית משרד האוצר. לשמוע את עמדות הציבור
יעל אנדורן מנכ"לית משרד האוצר. לשמוע את עמדות הציבור

הוועדה לבחינת תהליכים לעריכת הסדרי החוב בישראל בראשות מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, החלה אתמול בעבודתה. הוועדה פונה לציבור הרחב על מנת לשמוע את עמדותיו בכל הנוגע לנושאים אשר הועלו בכתב המינוי לוועדה.

הנושאים

הועדה אמורה לבחון את תחום הסדרי החוב בישראל, ותגבש המלצות להסדרת היבטים שונים של הנושא, ובכלל זה: לבחון קביעת עקרונות, לרבות משותפים, להסדרי חוב של לווים ממגזרים שונים, וכן את השלכותיהם על מתן האשראי ותמחורו; לבחון הסדרת תהליכים לגיבוש ואישור הסדרי חוב, לרבות באופן שימנע חשש לניגוד עניינים, בגיבוש ואישור ההסדר; לבחון קביעת עקרונות להטלת מגבלות על בעל שליטה בתאגיד שמצוי בהסדר חוב הכולל פגיעה משמעותית במלווים, לרבות תנאים להעמדת אשראי בידי בנקים או גופים מוסדיים לחברה שביצעה הסדר חוב שכלל מחיקה, או לחברה הנשלטת על ידי מי שהיה בפירוק, בפשיטת רגל או בהסדר חוב שכלל מחיקה;לבחון את הצורך במתן גילוי בדבר הסדרי חוב הנערכים בחובות שאינם סחירים, במקרים בהם להסדרים אלו היבטים ציבוריים.

צורך השעה

בכתב המינוי של הועדה נכתב: "מתוך הכרה בהשלכות הרחבות של תופעת הסדרי החוב על המערכת הפיננסית ואמון הציבור בה, ומאידך, על יכולתן של החברות העסקיות להמשיך ולגייס חוב לצורך הרחבת פעילותן העסקית, אשר תומכת בצמיחתו של המשק הישראלי, הגענו לכלל מסקנה כי קיים צורך בבחינה מקיפה של ההיבטים השונים בנושא הסדרי החוב במשק. בחינה כאמור צריכה להתבצע בשים לב לתמורות שחלו בתשתית המשפטית והרגולטורים מאז פרוץ המשבר. בחינה כאמור היא צורך השעה, גם על רקע הריכוזיות במשק הישראלי בכלל ובתחום האשראי בפרט".

עתה עם תחילת עבודתה החליטה הוועדה לפנות לציבור הרחב על מנת לשמוע את עמדותיו בכל הנוגע לנושאים אשר הועלו בכתב המינוי לוועדה.

הוועדה מבקשת להבהיר ביחס לניירות העמדה שיוצגו בפניה, כי את העמדות יש להגיש בכתב לוועדה עד ליום ראשון, ה-14 ביולי 2013. המעוניינים להגיש עמדתם ישלחו מכתב תמציתי, שאורכו לרבות התקציר לא יעלה על חמישה עמודים לתיבת הדואר האלקטרוני: [email protected].

עוד נמסר, כי אפשר לצרף לנייר העמדה מסמכים הרלוונטיים לעניין כנספחים. המגיש יציין בפתח נייר העמדה את מי הוא מייצג והאם הוא מעוניין להופיע בפני הוועדה.

הוועדה אינה מתעתדת להשיב למי מן הפונים, אך תשקול לזמן חלק ממגישי העמדות להציג את עמדתם בפניה. הוועדה רשאית להשתמש בתוכן ניירות העמדה ונספחיהם לצורך גיבוש המלצותיה הסופיות. הוועדה רשאית לפרסם את ניירות העמדה ונספחיהם כפי שיועברו אליה, לרבות באתרי האינטרנט של הממשלה. עצם הגשת נייר העמדה ונספחיו כתגובה לפניה זו מהווה הסכמה לפרסום כאמור. לעניין דוגמאות שיובאו בפני הוועדה, סודיות הפרטים תישמר ככל שיתבקש הדבר על ידי הפונים.

בנוסף לכך שומרת הוועדה לעצמה את האפשרות לשוב ולפנות לציבור הרחב בבקשה לשמוע את עמדותיו בכל שלב נוסף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן