Skip to content

הוכרז סכסוך עבודה בחברה לשירותי איכות הסביבה (ESC)

החברה לשירותי איכות הסביבה מטפלת בכלל הפסולת המסוכנת המיוצרת בישראל. זו חברה ממשלתית שעובדיה אינם מוגדרים כעובדי מדינה ולכן התאגדו בשנה שעברה. מאמציהם להשיג הסכם קיבוצי אינם צולחים. מאיר בביוף: "עושה רושם שהנהלת החברה ממאנת להפנים שהייתה התאגדות בחברה". הנהלת החברה: "המשא ומתן נמצא בעיצומו לקראת חתימה על הסכם עבודה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובדי החברה שמטפלת בכלל הפסולת המסוכנת המיוצרת בישראל, תוך שמירה והגנה על איכות הסביבה, התאגדו ביוני 2012 ובמשך שנה לא הצליחו להגיע להסכם קיבוצי. מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב: "אנחנו כמעט שנה במשא ומתן וזה מצב לא טוב. הסחבת היא בלתי נסבלת".
מזכירות ההסתדרות במרחב נגב נענתה לבקשתו של יו"ר ועד העובדים בחברה לשירותי איכות הסביבה, ליאור בוארון, להכרזה על סכסוך עבודה, הסכסוך אושר כחוק ונמסרה הודעה רשמית להנהלת החברה ולממונה על יחסי עבודה בירושלים.

התארגנות העובדים בחברה לשירותי איכות הסביבה והליך הההצטרפות להסתדרות ארכה כשנה. ביוני 2012 הגיעה פריצת הדרך ויותר ממחצית מהעובדים הצטרפו להסתדרות וביטאו בכך את רצונם להסדיר את מעמדם ולעבור ממעמד של עובדים בחוזים אישיים לעובדים בהסכם קיבוצי.

(צילום: מתוך אתר החברה)
(צילום: מתוך אתר החברה)

ליאור בוארון, יו"ר הוועד: "בעקבות חילופי מנכ"לים במהלך השנה האחרונה, התבקשנו על-ידי ההנהלה להמתין בסבלנות. נתנו אמון בהנהלה עד שיתמנה מנכ"ל חדש, כי הובטח לנו שהוא יחתום מולנו הסכם עד ל-2.5.13. המנכ"ל התמנה, אך הסכם לא נחתם ולא עושה רושם שייחתם בקרוב. ישנו חוסר רצון מצד ההנהלה להגיע להבנות לגבי סעיפי ההסכם עם פתיחת המשא ומתן המחודש מול המנכ"ל שהתמנה. בנוסף, הנהלת החברה מבקשת מהוועד לוותר על המנגנון לישוב חילוקי דעות – דבר אשר מותיר את תפקיד הועד וההתאגדות ריקים מתוכן".

מאיר בביוף: "עושה רושם שהנהלת החברה ממאנת להפנים שהייתה התאגדות בחברה. כ-200 עובדי החברה שהתאגדו מבהירים בצורה חד משמעית שהמטרה היא הסכם קיבוצי והזכות להיות מיוצגים. במשא ומתן עלו סוגיות שמבהירות כי להנהלת החברה חסרה ההבנה מהי המשמעות של ועד והסכם קיבוצי. אני מקווה שההנהלה החדשה והדירקטוריון ייקחו ליווי אישי ומקצועי, ויקשיבו לו".

 תגובת הנהלת החברה לשירותי איכות הסביבה:

"החברה לשירותי איכות הסביבה מצויה בשלב מתקדם של הליך בחירת מנכ"ל חדש בהתאם להנחיות רשות החברות הממשלתיות, עקב פיטורי המנכ"ל הקודם באוקטובר 2012. מטרת הנהלת החברה היא להביא את ההסכם הקיבוצי שמגובש עם נציגות העובדים לחתימת המנכ"ל החדש, מיד עם כניסתו לתפקיד. במקביל להליך בחירת המנכ"ל החדש מתנהל זה מספר חודשים משא ומתן עם נציגות העובדים שמטרתו לעגן ולשפר את זכויותיהם.

"הנהלת החברה לשירותי איכות הסביבה הופתעה לקבל את הודעת נציגות העובדים על השבתת העבודה, שכן הליך המשא ומתן נמצא בעיצומו לקראת חתימה על הסכם עבודה. הנהלת החברה קוראת לנציגי העובדים לחזור לשולחן המשא ומתן במטרה להמשיך, להתקדם ולמצות את הליך הכנת הסכם העבודה על מנת לעגן ולשפר את זכויות העובדים".

החברה לשירותי איכות הסביבה בע"מ (ESC) היא חברה ממשלתית שנוסדה ב-1990, אך עובדיה אינם מוגדרים כעובדי מדינה. החברה מטפלת בכלל הפסולת הרעילה והמסוכנת המיוצרת במדינת ישראל. מפעליה ממוקמים באזור התעשייה רמת חובב שמדרום לבאר-שבע, ובהם מועסקים כ-200 עובדים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן