Skip to content

נתניהו על פרשת אשל: "ממשיכים בעבודה כרגיל"

חוקרי נציבות שירות המדינה יצטרכו בקרוב להחליט האם הראיות שנאספות על ידיהם מחייבות טיפול משמעתי או משטרתי. אם יתברר כי הראיות מצביעות על עבירות פליליות לכאורה, יוחזר העניין להכרעת היועץ המשפטי שיחליט האם להורות למשטרה לפתוח בחקירה מאת צבי זינגר לראשונה, מאז שפרשת נתן אשל עלתה לכותרות, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפרשה וקרא להמתין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוקרי נציבות שירות המדינה יצטרכו בקרוב להחליט האם הראיות שנאספות על ידיהם מחייבות טיפול משמעתי או משטרתי. אם יתברר כי הראיות מצביעות על עבירות פליליות לכאורה, יוחזר העניין להכרעת היועץ המשפטי שיחליט האם להורות למשטרה לפתוח בחקירה

מאת צבי זינגר

לראשונה, מאז שפרשת נתן אשל עלתה לכותרות, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפרשה וקרא להמתין עד לתום החקירה המתנהלת בפרשה, בנציבות שירות המדינה.

"יש בדיקה, ונמתין בסבלנות לסיומה", אמר נתניהו. "אנחנו עמוסים באתגרים גדולים וממשיכים בעבודה עליהם כרגיל".

נתניהו אמר את דבריו  אלה בפגישת הצוות הראשונה, שקיים עם בכירי לשכתו, מאז שהפרשה התפוצצה. בפגישה – שהייתה באווירה מתוחה מאוד, אך עניינית – השתתפו מזכיר הממשלה, צבי האוזר; הממונה על מערך ההסברה, יועז הנדל ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה, האלוף יוחנן לוקר – ביחד עם ראש הסגל נתן אשל, שחזר ללשכה מהחופשה בת היממה שנטל.

ראש הממשלה התייחס לפרשה לאחר שהיה ממודר ממנה במשך שבועות ארוכים – ע"י יועציו הבכירים שפנו ישירות ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין. ההחלטה שלא לערב את נתניהו בפרשה, התקבלה כדי למנוע מראית עין, של התערבות ראש הממשלה בפרשה.

בינתיים החלו חוקרי נציבות שירות המדינה לגבות עדויות בפרשה. נתן אשל, ששב אתמול לעבודתו בלשכה, ייקרא גם הוא, כנראה כבר בימים הקרובים – כדי למסור את גירסתו המפורטת בפרשה. חוקרי נציבות שירות המדינה יצטרכו להחליט, במהלך גביית העדויות בפרשה, האם מדובר בסופו של דבר בעבירות משמעתיות – או בעבירות פליליות לכאורה. לא מן הנמנע שלצורך זה יזמנו החוקרים לעדות גם את ר', העובדת המעורבת בפרשה – ואולי אף יעמתו ישירות בין אשל לבין העובדת. כמו כן צפויים בנציבות לגבות עדויות מעובדים נוספים בלשכת ראש הממשלה.

אם יתברר שמדובר בעבירות פליליות לכאורה, יוחזר העניין להכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה – אשר יצטרך להחליט האם להורות למשטרה לפתוח בחקירה. גם אם יסתמן כי מדובר עבירה פלילית לכאורה – יהיה צורך להחליט האם מדובר בהטרדה, ב"הטרדה מאיימת" או בהטרדה מינית. בשלב זה, יודגש, לא ביססו החוקרים ראיות המפלילות לכאורה את אשל.

בינתיים מבקשת התנועה לאיכות השלטון להשעות את נתן אשל עד לתום החקירה בעניינו. במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו אומרת התנועה כי יש לשקול את השעייתו של אשל, על פי סעיף 48 לחוק שירות המדינה – המעניק לשר האחראי על עובד, סמכות להשעותו במידה והוגשה נגדו קובלנה בעניין שמשמעותו הפרת משמעת זדונית וחמורה, ובנסיבות בהן הדבר נצרך להגנה על שירות המדינה.

 במכתב מבהירה התנועה כי אמנם הפרסומים בכלי התקשורת אינם חושפים את פרטי התלונה, אך עדיין מצטיירת תמונה קשה וחמורה, בין היתר מכך, שהמתלוננים לכאורה אינם אלא, שלושה מבכירי משרד ראש הממשלה ולכן מן הראוי לבחון ולשקול הפעלת סמכותכם להשעות את מר נתן אשל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן