Skip to content

אימו של "תינוק הביוב" בסין: אני מלאת חרטה

האישה שהתה במקום לאורך כל תהליך החילוץ, ואף הותר לה לשהות במחיצתו בבית החולים שבו אושפז. היא תועמד לדין באשמת ביצוע ניסיון לרצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שערוריית "תינוק הביוב" בסין מוסיפה לטלטל את העולם. המשטרה המקומית עצרה אתמול את אמו של התינוק, ובהודעה שפרסמה הבוקר נאמר כי היא "מתחרטת עמוקות על מה שעשתה".

משטרת העיר ג'ינהואה שבמחוז ז'ג'יאנג דיווחה כי האם, צעירה בת 22 ששמה לא פורסם, הודתה כי הסתירה את הריונה וטענה כי התינוק נפל אל תוך אסלה במהלך לידה מוקדמת והיא עצמה הדיחה אותה בשוגג. מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי האם תועמד לדין באשמת ניסיון לרצח.

שוטר מקומי ציין כי הצעירה שהתה בזירת האירוע במהלך חילוץ התינוק מצינור הביוב והודתה כי היא אכן אמו של התינוק הנטוש. לדבריו, המשטרה מנסה לבדוק אם היו לה "כוונות מרושעות" טרם שיוגש כתב האישום נגדה.

התינוק מחולץ חי מצינור הביוב
התינוק מחולץ חי מצינור הביוב

התינוק, שמשקלו שני קילוגרמים וחצי, חולץ בשלום מתוך צינור ביוב בבניין דירות לאחר שהושלך לאסלה והודח במימיה. דיירי הבניין, ששמעו תינוק כבן יומיים בוכה בשירותי הקומה הרביעית, הזעיקו כבאים למקום. הניסיונות למשוך אותו החוצה נכשלו, והכבאים נאלצו לנסר בזהירות מירבית את הצינור ופשוט לקלף אותו סביב גוף התינוק. מייד לאחר שחולץ נלקח הניצול הצעיר אל בית החולים העממי של מחוז פוג'יאנג.

לתינוק אין עדיין שם. בבית החולים קראו לו על שם מספר האינקובטור בו הונח, ולכן הוא ידוע כעת ברחבי העולם כ"תינוק 59".  מבית החולים נמסר כי מצבו יציב, הגם שלראשו נגרמו כמה חבלות.

הפרשה זעזעה קשות את סין, אומה שבה הפעלת אלימות כלפי תינוקות היא עניין שכיח למדי. מאות אלפי סינים נכנסו ל"ווייבו" – הגירסה הסינית לטוויטר – כדי לפרוק שם את זעמם על אמו של "תינוק 59". רבים מתושבי הסביבה ששמעו על המקרה נהרו אל בית החולים כשבידיהם חיתולים, בגדי תינוקות, אבקת חלב ומוצרים נוספים לטיפול בעוללים. רבים אף הציעו לאמץ אותו אל חיק משפחתם.

אחות רחמניה בשם ז'אנג סונגהי סיפרה לעיתון הבריטי "דיילי מייל" כי גם אימו הביולוגית של "תינוק 59" הורשתה להיות במחיצתו בבית החולים. "איננו יודעים עדיין מה הסיבה שנטשה אותו", אמרה, "אנחנו נטפל בו היטב. אינני יודעת מתי אפשר יהיה לשחררו מבית החולים".

לדיווח על הפרשה ב"סקיי ניוז".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן