Skip to content

הצעת חוק חדשה תסדיר את ימי החופשה של העדה השומרונית

מועדי לוח השנה השומרוני שונים מלוח השנה היהודי. מטרת החוק הינה להסדיר את חגי השומרונים ולאפשר לנמנים על עדה זו ליהנות מהזכויות המגיעות להם לימי חופשה בגין המועדים הנחגגים על פי אמונתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת התיקון חוק ימי חופשה שהונחה על שולחן הכנסת בתחילת חודש מאי מביאה בשורה לבני העדה השומרונית ומכירה בימי החופשה הנגזרים מחגי העדה. רוית אורן סמנכ"ל פיתוח עסקי קבוצת מעוף: "מדובר בתיקון מבורך לחוק. הגיוון התרבותי הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל וצריך לחול גם על נושא ימי החופשה והמנוחה".

הצעת החוק לתיקון ימי החופשה התשי"א–1951, שהוגשה בתחילת חודש מאי על שולחן הכנסת על ידי ח"כ חיים כץ מכירה סוף סוף בימי החופשה שעד היום נגרעו מבני העדה השומרונית. כידוע בני העדה השומרונית משייכים עצמם לבני ישראל ומשום כך חוגגים את שבעת המועדים המרכזיים המצוינים בישראל, ביניהם כיפור, סוכות, פסח ושבועות. עם זאת, בני העדה השומרונית אינם יהודים, ומועדי לוח השנה השומרוני שונים מלוח השנה היהודי. לפיכך, נחגגים חגי השומרונים במועדים שונים מאלה של היהודים, כך למשל בשנה מעוברת.

טקסי השומרונים בהר עיבל (צילום: טל ים)
טקסי השומרונים בהר עיבל (צילום: טל ים)

מטרת החוק הינה להסדיר את חגי השומרונים ולאפשר לנמנים על עדה זו ליהנות מהזכויות המגיעות להם לימי חופשה בגין המועדים הנחגגים על פי אמונתם.

מדינת ישראל מורכבת מקשת רחבה של מגזרים ודתות.  באופן טבעי, גם תחום התעסוקה בארץ צריך לשקף את השונות הנובעת ממגוון התרבויות, מציינת רוית אורן סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת מעוף. "אנו נתקלים במקרים רבים בהם אין התחשבות בחוק במועדים וימי חג של מיעוטים בחברה הישראלית. תיקון החוק מבורך, ומחדד את הגיוון התרבותי והאתני בחברה הישראלית, ומאפשר לשונות זו להתקיים גם במקומות העבודה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן