Skip to content

ביזנס אנד פלז'ר – ספורט וקולטורה

למי בשלו השפים אביב משה, מאיר אדוני וחבריהם, מה הקשר בין מושיק ליפץ והסינים, את מי חיתן הרנטגן, ואת מי אירח השגריר האיטלקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספורט אתגרי לבעלי מוגבלויות

דפנה הררי והרמטכ"ל במיל', דן חלוץ, באירוע אתגרים
דפנה הררי והרמטכ"ל במיל', דן חלוץ, באירוע אתגרים

שמונה שפים מובילים חברו להכין את ארוחת ערב ההתרמה של עמותת "אתגרים", המפעילה בכל הארץ חוגי ספורט אתגרי לילדים ובוגרים עם מוגבלויות, בהם קבוצות ריצה והליכה, מועדוני אופניים, שייט, צלילה ועוד. עזרא קדם, אביב משה, מאיר אדוני, חיים טיבי, ירון קסטנבוים, יוסף חנא, שלום קדוש ומיקה שרון, היו השפים באירוע ההתרמה, שנערך בעין יהל, ירושלים. לקינוח נהנו הנוכחים משירתה של מרינה מקסימיליאן קרני. בתורמים: הרב יחיאל אקשטיין, יו"ר הקרן לידידות, שתרם כ-50,000 שקל במהלך האירוע; ביני זומר, דירקטור לענייני החוץ של נובל אנרג'י ישראל; מייק אבנר, סמנכ"ל בכיר בשטראוס; קובי אבן עזרא, יו"ר ומייסד קרן נייטי; אלפרד אקירוב, מייסד ובעל השליטה בחברת אל-רוב; יצחק ברמן מבעלי מאפיית ברמן; יוסי היימן, מנכ"ל עיריית ירושלים; צבי ימיני, מייסד צאג תעשיות ויו"ר היידרו אינדסטרי ופולימר לוג'יסטיק; רחל מידן, מנכ"לית חשבשבת; אורי להב, מנכ"ל סמל"ת – פיאט, אלפא ואבאראט; דן חלוץ, יו"ר עמותת אתגרים; דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ועוד.

אצל השגריר האיטלקי

למעלה מימין: רוני ודלית הראל, דלית ואסף דביר, רוני דואק ויעל אבקסיס; למטה מימין: אורית אפרתי ורות דיין, אתי וגבי רוטר ודנה עזריאלי
למעלה מימין: רוני ודלית הראל, דלית ואסף דביר, רוני דואק ויעל אבקסיס; למטה מימין: אורית אפרתי ורות דיין, אתי וגבי רוטר ודנה עזריאלי

פרנצ'סקו מריו טאלו, שגריר איטליה בישראל, אירח השבוע את אירוע חבר הנאמנים של שנקר. אחרי ארוחת ערב של השף פול אסנהיים, נערך טקס מרגש במהלכו הוענקו פרסים על מפעל חיים לדב לאוטמן ולרות דיין, ותארי עמית כבוד לאתי וגבי רוטר, מנכל"ים משותפים של קסטרו, ולאיש העסקים ואספן הכרזות, רוני דואק. בחוגגים: יולי תמיר, נשיאת שנקר; היזמית אורית אפרתי, הטורבו של שנקר; התעשיין צבי ימיני ואשתו איילת;  דלית ואסף רביב, משווקי משקפי pq של מעצב העל רון ארד, ששמחו לפגוש את רוני ודלית הראל, סמנכ"לית השיווק בתכשיטי ה. שטרן; יעל ורונן טוב; אלי ואלונה ברקת; נוני ועמוס מלכא.

מסביון לסין

מושיק ליפץ ונציג אגודת ידידות ישראל-סין
מושיק ליפץ ונציג אגודת ידידות ישראל-סין

ראש מועצת סביון, מושיק ליפץ, תרם ספר למוזיאון היהודי בשנגחאי, כי ליפץ, מתברר, הוא לא רק ראש מועצה חרוץ ובוגר 'הישרדות', אלא גם יו"ר תת הוועדה למזרח אסיה, במרכז השלטון המקומי. את ספר התורה תרמו המועצה המקומית סביון והקהילה בסביון, והוא נמסר למשלחת אגודת הידידות ישראל-סין בטקס רשמי שנערך בירושלים.

כמו קרנגי הול, אבל בתל אביב

זובין מהטה, רון חולדאי וצ'ארלס ברונפמן (צילום: שי סקיף)
זובין מהטה, רון חולדאי וצ'ארלס ברונפמן (צילום: שי סקיף)

אחרי שיפוצים ארוכים נחנך בתל-אביב היכל התרבות המחודש. הטקס הרשמי נערך במעמד מאסטרו זובין מהטה, ראש העיר רון חולדאי וצ'ארלס ברונפמן, שתרם 10 מיליון דולר למימון שיפוץ ההיכל, ולכן גם המקום ייקרא על שמו. מהטה אמר כי כעת הפילהרמונית הישראלית יכולה ליהנות מאקוסטיקה נהדרת, לא רק בקרנגי הול בניו יורק, אלא כאן בישראל. ברונפמן ציין את התרגשותו ואמר כי זו זכות ועונג לתמוך כלכלית במוסדות תרבות בישראל. בחוגגים: הכנרים יצחק פרלמן ופנחס צוקרמן; עופר קולקר, אדריכל השיפוץ; עו"ד מיקי צלרמאיר, יו״ר דירקטוריון קרן התזמורת; אבי שושני, מנכ״ל התזמורת; טלי גוטליב, מנכ״לית קרן התזמורת; והתורמים: טובה וסמי סגול, מיכאל ושרה סלע, רבקה סאקר ועוזי צוקר, יהודית ריכטר, יאיר סרוסי, ליזיקה ועמי שגיא.

ד'אור בדרך לאגם קומו

כבוד לזמר דוד ד'אור. השבוע הוא קיבל הזמנה להופיע בפני הפורום השנתי של ה-Intelligence on the World, המפגיש מדינאים, אנשי עסקים, חתני פרס נובל, אנשי אקדמיה, ואישים בעלי השפעה מהעולם, במטרה לחלוק את הסוגיות העכשוויות המרכזיות הקשורות לחברה המודרנית והכלכלה העולמית. הפורום יתכנס ב-7 בספטמבר, בוילה ד'אסטה שעל שפת אגם קומו שבאיטליה, אחד מאתרי הנופש היפים ביותר בעולם, שדורג ב-2009 כבית המלון הטוב ביותר בעולם, על ידי פורבס טרוולר. בהזמנה של לורנזו מרצ'י, נשיא הפורום, נכתב כי היה לו תענוג גדול לשמוע את ד'אור בביצועים יוצאים מהכלל במהלך ביקורו של הנשיא אובמה בישראל. "אני מרגיש זכות וברכה לארח אותך בפורום וליהנות מהכישרון שלך ומקולך במהלך ארוחת הערב החגיגית". אגב, ד'אור נבחר להופיע גם בפני נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ונשיא המדינה שמעון פרס, בערב הגאלה של המרכז האקדמי פרס, שיתקיים בקמפוס המרכז האקדמי פרס ב-17 ביוני.

מזוזה מלכותית

רבה הראשי של ת"א, הרב ישראל לאו, קובע את המזוזה בדלת הכניסה של המלון החדש, מימינו מיקי שניידר, מנכ"ל מלון רויאל ביץ' ת"א (צילום: אריאל בשור)
רבה הראשי של ת"א, הרב ישראל לאו, קובע את המזוזה בדלת הכניסה של המלון החדש, מימינו מיקי שניידר, מנכ"ל מלון רויאל ביץ' ת"א (צילום: אריאל בשור)

בני משפחת לואיס, הבעלים של חברת מלונות ישרוטל, טרחו ובאו מלונדון לטקס קביעת מזוזה במלון היוקרה רויאל ביץ' ת"א, הנמנה על מלונות היוקרה של ישרוטל, אשר ייפתח ביום ראשון הקרוב. המלון החדש, בו יהיו 230 חדרים וסוויטות ואשר נבנה במיקום מרכזי בצמוד לחוף הים, יהיה לדברי מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב, המלון הייחודי, העדכני והמודרני ביותר בת"א. בטקס השתתפו, בין היתר: רבה הראשי של תל אביב – הרב ישראל לאו, מנכ"ל משרד התיירות הנכנס – אמיר הלוי, בני משפחות אורן וזלקינד – שהם הבעלים של המבנה בו ממוקם המלון בטיילת, נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, מנהלי מלונות ישרוטל והמנכ"ל רביב. (מאת: עירית רוזנבלום)

הרנטגן מחתן

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, העץ והזכוכית, אירח באולמי חצר המלכה בצומת כנות את בכירי המשק הישראלי, בחתונת בתו מלי. בימים אלה מתמודד מויאל בבחירות למועצת העיר אשדוד בראשות רשימת "אשדוד תצליח". במברכים: עופר עיני, יו"ר ההסתדרות והבוס של מויאל; רמי שביט, הבעלים של קבוצת המשביר לצרכן; עמית ביאל, יו"ר דירקטוריון קרן יורוטרייד; ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ; ירון קריסי, מנכ"ל סולל בונה. את הזוג הצעיר חיתן הרב שלום איפרגן, המוכר יותר כ'רנטגן'. לצד האמנותי היה אחראי, ירון אילן.

כהנא עובר

לאחר מסע חיפושים ארוך, שי כהנא, איש עסקים בתחום חיי הלילה והמסעדנות בתל אביב ובוגר "האח הגדול", רכש השבוע דירה בפרויקט אליפלט בתל אביב. מדובר בפרויקט בוטיק מקבוצת קנדה ישראל בשיתוף עם חברת אביב, השוכן  סמוך לשכונת נווה צדק. הדירה, בת שני חדרים, בקומה החמישית, מתוך 13, משתרעת על שטח של כ-80 מ"ר פלוס מרפסת וחניה מקורה. מחירה: 1.9 מיליון שקל. פרויקט זה הינו קומפלקס צעיר וחדשני בסגנון הבאוהאוס, שתוכנן על-ידי האדריכל גידי בר אוריין וכולל בריכת שחייה, ספא, שטחי מסחר ומגורים.

הקיבוצית מסייעת

חברי להקת המחול הקיבוצית הזמינו את פעילי ארגון סוכרת נעורים ואת ארגון ל.א. – לנשים נפגעות אלימות, לצפות במופע "חסר השלם", המועלה לראשונה בפסטיבל ישראל. להקת המחול הקיבוצית מעבר להיותה אחת מלהקות המחול המובילות בעולם, שמה לה למטרה לסייע לקהילות וארגונים שונים באמצעות בסדנאות מחול. הפעילויות נערכות בכפר המחול, מקום משכנה של הלהקה בגליל המערבי.

כנס טפטים

מיכאל דיין ואלן קמפ בועידת האדריכלים (צילום: פאביאן קולדורף)
מיכאל דיין ואלן קמפ בועידת האדריכלים (צילום: פאביאן קולדורף)

אלן קמפ, ראש חטיבת השיווק של ענקית הטפטים העולמית G&B, הגיע לביקור לרגל כניסתה של החברה לפעילות בישראל. מיכאל דיין, מנכ"ל "טמבור", היבואנית הבלעדית שלהם בארץ, אירח אותו בכנס האדריכלים בחיפה. קמפ היה אורח הכבוד בכנס בנושא טפטים, הדבר החם היום בעולם העיצוב, והעביר לאדריכלים הישראלים סדנה על כל החידושים בעולם הטפטים ועל שוק העיצוב בבריטניה ובעולם. זו כניסתה הראשונה של חברת "גראהם אנד בראון" לישראל..

ישיבת מועצה בפארק

חברי מועצת עיריית פתח-תקווה, נטשו את המשרדים הממוזגים וקיימו את ישיבת מועצת העיר בפארק, במטרה לחזק את הקשר של תושבי העיר עם הסביבה הטבעית. שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע, קפץ לברך. ישיבת המועצה כללה נושאים שגרתיים שעל הפרק, וסקירה בנושא הפרדת פסולת בפתח תקווה ושמירת השטחים הפתוחים בה. במתארחים גם גידי מזור, מנהל מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה ויגאל בן ארי, מנהל מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים, שדיברו על קיומם המועט של גנים לאומיים באזור המרכז המאוכלס ביותר.

אנרגיה מתוקה

שי אביטוב, אלכסנדר פורבס ולוסיאן פורבס (צילום: אביב חופי)
שי אביטוב, אלכסנדר פורבס ולוסיאן פורבס (צילום: אביב חופי)

לוסיאן פורבס, הבעלים של חברת Forbes העולמית ובנו אלכסנדר, הגיעו לביקור עסקי בישראל, במטרה לבחון פתרונות השקיה לשדות קנה הסוכר שבבעלותם. השניים, שעוסקים באנרגיה חלופית באמצעות קני סוכר ונחשבים לחובבי יין ומבינים בנושא, ערכו סיור במרכז המבקרים החוויתי של יקבי ברקן, המשתרע על פני כ-2,000 דונם של כרמים מזנים שונים וביקרו באולם החביות הגדול בארץ, המכיל כ-5,500 חביות יין. את הביקור סיימו בחדר ה-VIP, סביב שולחן אבירים גדול, טעמו יינות מסדרות הפרימיום וגם קיבלו מארז חגיגי של היינות הללו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן