Skip to content

הקשיש האדיב התגלה כרב נוכל שסחט כספים מקרבנותיו

הנוכל ארב להם ליד הכספומטים ובהגיעם למשוך כסף, פנה אליהם בחביבות, בשפה הרוסית, טען בפניהם כי הכספומט לא תקין, ובאדיבות יתר ביקש לסייע להם... בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום את מעצרו בחמישה ימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדובר באדם בן 66, בעל שיער שיבה, מבוגר ונעים הליכות, שלא עורר את חשדם של קורבנותיו, קשישים  יוצאי חבר העמים בבאר שבע. הנוכל ארב להם ליד הכספומטים ובהגיעם למשוך כסף, פנה אליהם בחביבות, בשפה הרוסית, טען בפניהם כי הכספומט לא תקין, ובאדיבות יתר ביקש לסייע להם והוביל אותם לכספומט אחר. תוך כדי הליכה, החליף את כרטיס הכספומט שברשות הקורבן בכספומט אחר (גנוב מאירוע אחר) ונתן לקורבן לבצע את משיכת הכסף, כאשר הוא צופה וזוכר את מספר הסיסמה שהקשיש מקליד.

לאחר שלושה ניסיונות כושלים הכרטיס הלא מתאים נבלע. הנוכל, בחביבות רבה, הציע לקורבן לגשת לבנק ולבדוק את הנושא. בעוד האיש ניגש לבנק, מיהר החשוד לכספומט ובאמצעות הכרטיס הגנוב והסיסמה הוא רוקן את חשבון הבנק של הקורבן עד השקל האחרון. אחר כך מיהר הנוכל לקורבן הבא. אלפי שקלים הוא גנב הנוכל בשיטה הזאת.

החשוד (דוברות מחוז דרום, משטרת ישראל)
החשוד בהונאת קשישים (דוברות מחוז דרום, משטרת ישראל)

חקירה מאומצת של יחידת ההונאה-דרום, בפיקודו של רפ"ק תמיר אבטבי, הביאה למעצרו של החשוד, תושב באר שבע. בחקירתו הוא הודה במעשיו וטען להגנתו כי עשה זאת לפרנסתו, כי זה כול מה שהוא יודע לעשות. ואכן, עברו של האיש מחזק גירסה זו. רק עתה סיים הנוכל לרצות מאסר בן שנתיים בגין אותה עבירה, ולא רק זאת, אלא שבביצוע עברות אלה הפר מעצר בית של מחוז תל אביב בגין אותן עבירות.

ביחידת ההונאה הצטברו חמש תלונות של אנשים שנפלו קורבן לנוכל האדיב. החקירה נמשכת ובמשטרה מנסים לאתר קורבנות נוספים. בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום את מעצרו בחמישה ימים.

1 Comment

  1. דור
    30 במאי 2013 @ 3:33

    חקירה מאומצת?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן