Skip to content

נתניהו: "אני מוכן לחדש את המו"מ באופו מיידי"

כך אמר ראש הממשלה נתניהו ליו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקני, רוברט מננדז, אתו נפגש בלשכתו. אולם, בה בשעה שנתניהו הכריז על נכונותו לפתוח במו"מ מיידי - מתברר כי ישראל הוציאה שוב מכרז לבניית 300 יחידות דיור מעבר לקו הירוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנו תומכים במאמציו של מזכיר המדינה קרי ואני מוכן לחדש את המו"מ באופן מיידי". כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקני, סנטור רוברט מננדז – שאתו נפגש הערב בלשכתו.

אולם, בה בשעה שנתניהו הכריז על נכונותו לפתוח במו"מ מיידי מתברר כי ישראל הוציאה שוב מכרז לבניית 300 יחידות דיור מעבר לקו הירוק.

בחדשות ערוץ 10 פורסם הערב כי לראשונה מאז ביקורו של הנשיא אובמה בישראל וחרף מאמציו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לחדש את התהליך המדיני – ישראל הוציאה מכרז לבניית 300 יחידות דיור בירושלים – מעבר לקו הירוק. עם זאת, הבנייה בשכונת רמות היא לא הוראה ישירה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אלא תוצאה של הוצאת מכרזים ל-3,000 יחידות דיור בשטחים, עוד בנובמבר, בתגובה על פניית הפלסטינים לאו"ם.

מאז נודע על כוונתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לבקר בישראל הוקפאה כל הבנייה מעבר לקו הירוק. גם קרי ביקש מישראל והפלסטינים להעניק לו חודשיים-שלושה של שקט תעשייתי, בלי "צעדים או התבטאויות פרובוקטיביים שיחזירו אותנו לאחור", לדבריו.

נתניהו בירך את הסנטור מננדז במילים חמות: "כחבר אמיתי של ישראל עשית זאת שוב", אמר. "הצעת החוק שלך, המביעה תמיכה בישראל כנגד האיום האיראני עברה ברוב מדהים, 99-0 – וגם זה רק בגלל שסנטור אחד היה בחו"ל, אחרת הרוב היה 100-0. זאת הפעם השנייה שאתה עושה זאת, לאחר חוק הסנקציות החשוב.

"אנו יודעים שאתה ניצב לצידנו". נתניהו ומננדז (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"אנו יודעים שאתה ניצב לצידנו". נתניהו ומננדז (צילום: משה מילנר/לע"מ)

"אנו יודעים שאתה ניצב לצידנו, יחד עם העם האמריקני, הממשל האמריקני והקונגרס האמריקני אל מול האיום הביטחוני החמור ביותר של זמננו – שאיפתה של איראן להשיג נשק גרעיני. אני חושב שזהו האיום הביטחוני החמור ביותר על ארה"ב, על העולם החופשי ועל השלום העולמי, ואלה שתי המטרות שלנו – ביטחון ושלום. באשר לשלום, אנו תומכים במאמציו של מזכיר המדינה קרי, אני מוכן לחדש את המו"מ באופן מיידי ואני חושב שיש עניין לכולם בהשגת שלום בטוח ואנו מוכנים להתקדם לקראת כך. הדבר שמאחד את כל הישראלים הוא התמיכה החזקה בידידותנו עם ארה"ב, הודות לאנשים כמוך".

הסנטור מננדז אמר: "במשך עשרים שנה, כחבר בבית הנבחרים ובסנאט, וכיום כיו"ר ועדת החוץ של הסנאט, תמיד שאלתי שתי שאלות באשר למדיניות החוץ של ארה"ב: מהם האינטרסים הלאומיים של ארה"ב ומהם האינטרסים הביטחוניים של ארה"ב. בעבורי התשובות לשאלות אלה הכתיבו את דעותיי, פעולותיי והצבעותיי. במשך עשרים שנה עניתי על שאלות אלה בכל הקשור למזה"ת שהאינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ארה"ב מחייבים מערכת יחסים חזקה ובלתי מתפשרת עם מדינת ישראל – דמוקרטיה אמיתית בחלק קשה של העולם, בת ברית ביטחונית מובילה של ארה"ב, שותפת סחר בכירה של ארה"ב והמדינה שתצביע עם ארה"ב בפורומים בינלאומיים. כיו"ר ועדת החוץ של הסנאט לא שיניתי את עמדותיי אלה. אני מסכים איתך שאיראן היא אתגר משמעותי ולכן  הובלתי בהצלחה שלושה מהלכים שונים להטלת סנקציות. יכולים להיות לנו חילוקי דעות משמעותיים בקונגרס אך הדבר היחיד שמאחד את הקונגרס האמריקאי הוא יחסינו עם ישראל ואנו מצפים להמשיך בכך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן