Skip to content

ראש ממשלה חדש לפלסטין – פרופ' ראמי אל-חמדאללה

אמש מינה אבו מאזן את פרופסור ראמי אל-חמדאללה, נשיא אוניברסיטת א-נג'אח' בשכם, לתפקיד ראש הממשלה החדש תחת סלאם פיאד שהתפטר. גורם בממשל הפלסטיני אמר ל"מגפון" כי חמדאללה "נתפש כאקדמאי מובהק שיהיה עושה דברו של עבאס בהרבה מובנים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), מינה אמש (ראשון) את פרופסור ראמי אל-חמדאללה, נשיא אוניברסיטת א-נג'אח בשכם, לראש הממשלה החדש של הרשות הפלסטינית. שמו של אל-חמדאללה הוזכר בחוגים הפלסטינים כמועמד לתפקיד מאז הודיע ראש הממשלה הקודם סאלם פיאד שהתפטר ב-13 באפריל השנה לאחר חודשים ארוכים של מתיחות קשה בינו לבין עבאס.

פרופ' ראמי אל-חמדאללה, בן 54, מילא שורה של תפקידים באקדמיה ובפורומים אקדמאים ערביים, וב-2002 התמנה לתפקיד מזכ"ל ועדת הבחירות המרכזית  – תפקיד שבו הוא מכהן עד היום. אל-חמדאללה נחשב לאיש נעים הליכות ולדמות מקובלת הן בזירה הפלסטינית והן בקהילה הבין-לאומית, מאחר שאינו מזוהה עם ההנהגה המסורתית או חשוד בשחיתות.

ראמי אל-חמדאללה, ראש הממשלה החדש (צילום: מען)

אל-חמדאללה נולד בטול כרם ומכהן כנשיא אוניברסיטת א-נג'אח ב-15 השנים האחרונות. הוא בעל דוקטורט בבלשנות יישומית, ומילא שורה ארוכה של תפקידים באקדמיה הפלסטינית. אל-חמדאללה מכהן גם כחבר בוועדת החוקה הפלסטינית. פיאד שהתפטר, הודיע כי ימשיך לפעול בזירה המדינית הפלסטינית, ולא מן הנמנע שיתמודד על תפקיד הנשיא בבחירות הבאות וירוץ גם לבחירות לפרלמנט בראשות מפלגתו "הדרך השלישית".

"הנשיא עבאס ביקש ממני לעמוד בראש הממשלה החדשה ולהקימה", מסר הלילה אל-חמדאללה, לתקשורת, "הסכמתי לקבל על עצמי את האחריות ובימים הקרובים אקים ממשלה חדשה".  לדבריו "מרבית השרים בממשלה הקודמת יישארו במקום". הוא הוסיף כי יחפש ויביא שר אוצר חדש. גורם בממשל הפלסטיני אמר ל"מגפון" כי חמדאללה "נתפש כאקדמאי מובהק שיהיה עושה דברו של עבאס בהרבה מובנים". לטענת גורם אחר "עבאס קיבל אור ירוק למינוי הזה מארצות הברית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן