Skip to content

נתניהו: ישראל אינה יכולה להשעין את ביטחונה על כוחות בינ"ל

כך אמר הבוקר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה. עוד tnr כי ישוחח עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, על המצב בסוריה וגם על נסיון לקדם מו"מ עם הפלסטינים. "הסדר עם הפלסטינים יתבסס על מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית, ועל הסדרי ביטחון מוצקים שמתבססים על צה"ל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ההתפוררות של כוח האו"ם בגולן מחדדת את העובדה שישראל איננה יכולה להשעין את ביטחונה על כוחות בינלאומיים. הם יכולים להיות חלק מהסדרים, הם אינם יכולים להיות המשענת הבסיסית של ביטחון ישראל". כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה.

"בסוף השבוע שוחחתי עם נשיא רוסיה פוטין. דנו בנושאים הקשורים בסוריה, שם המצב הופך להיות מורכב מדי יום", אמר נתניהו. "ראינו רק בשבוע שעבר את הקרבות שהתנהלו בסמוך לגבולנו בגולן. ישראל איננה מתערבת במלחמת האזרחים בסוריה, כל עוד האש איננה מופנית כלפינו".

שוחח עם פוטין על המצב בסוריה. בנימין נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
שוחח עם פוטין על המצב בסוריה. בנימין נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)

נתניהו הדגיש עוד כי ישוחח על המצב בסוריה גם עם מזכיר המדינה ג'ון קרי. "אני משוחח עמו על זה ואני אשוחח עמו על זה, ויחד ננסה לקדם את הדרך למצוא פתח למו"מ עם הפלסטינים במטרה להביא להסדר", אמר נתניהו. מבלי להזכיר את דבריו של סגן שר הביטחון, דני דנון – שאמר כי נתניהו אינו מתכוון באמת  להגיע להסדר עם הפלסטינים – אמר נתניהו: "ההסדר הזה יתבסס על מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית, ועל הסדרי ביטחון מוצקים שמתבססים על צה"ל. כדי שנוכל לעמוד באתגרים הללו ועוד אתגרים רבים אחרים שניצבים לפתחנו. הממשלה חייבת לתפקד כמקשה אחת.

"עד היום, בפחות משלושה חודשים, עשינו הרבה מאד דברים", אמר עוד ראש הממשלה. "קודם כל העברנו תקציב בממשלה, העברנו רפורמת 'שמיים פתוחים', אנחנו גיבשנו מתווה להגברת השוויון בנטל, אנחנו משנים עכשיו את מועד סיום שעון הקיץ, ועוד דברים רבים אחרים שהשרים עמלים עליהם ויגיעו לשולחן הממשלה ויועברו בה. אני רוצה להדגיש שוב שאזרחי ישראל בחרו בנו שנתמקד בעשייה הגדולה ולא בפוליטיקה הקטנה – וכך גם נעשה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן