Skip to content

"טנסיב" מציגה שתל עצם סינתטי העשוי מפולימר מתכלה

החידוש יכול לעניין את מי שיזדקק בעתיד להחלפה של חלקי עצם בגופו. חברת הסטארט-אפ האיטלקית TENSIVE, המלווה בעוד 14 חברות הזנק, הגיעו לשבוע ביומד ישראל 2013 כאורחות נציבות הסחר האיטלקית, לבחינת אפשרויות שיתוף פעולה מדעי וכלכלי עם גופי מחקר, קרנות השקעה וחברות ביו ישראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הסטארט-אפ  האיטלקית טנסיב TENSIVE חשפה במסגרת שבוע "ביומד ישראל 2013", שנערך בתל אביב, חידוש היכול לעניין את כל מי שיזדקק בעתיד להחלפה של חלקי עצם בגופו: שתלי עצם סינתטיים העשויים מפולימר מתכלה. הייחוד במוצר האיטלקי טמון בהתגברות על מגבלות גודל השתל. טנסיב לקחה חלק בתערוכה כחלק מביקורה של משלחת משקיעים ונציגים בכירים מ-15 חברות ביומד איטלקיות, שהגיעו לישראל לבחינת אפשרויות שיתוף פעולה מדעי וכלכלי עם גופי מחקר, קרנות וחברות ביו ישראליות. הביקור אורגן על ידי נציבות הסחר האיטלקית (ICE) הפועלת בתל אביב. 

"הליכי תיקון רקמות כיום הם פרוצדורה מכאיבה ויקרה", אומר פדריקו מארטלו, מנכ"ל החברה. "במרבית המקרים בסוף התהליך אין חזרה מלאה לפעילות של האיבר ה'מתוקן' ואיכות חייו של המטופל נפגעת".

מנכ"ל טנסיב, פדריקו מרטלו (צילום: יח"צ)
להתגבר על מגבלות הקוטר. מנכ"ל טנסיב, פדריקו מארטלו (צילום: יח"צ)

"הפיתוח של TENSIVE, שתלים העשויים מפולימר מתכלה, מיועדים להחליף חלקי עצם גדולים כשהייחוד, מעבר לגודלם, הוא בעובדה שיש בהם מערכת רישות המזכירה את מבניה של מערכת כלי הדם. מארטלו מסביר: "הרשת המלאכותית הזו מסייעת למערכת הדם של החולה, אחרי ההשתלה, להשתלב בצורה יעילה יותר בחלק המושתל ולספק את הצורך של הרקמות הנמצאות בהליכי גידול. תודות לטכנולוגיה החדשנית שפיתחנו, ניתן לבנות מחדש רקמות עבות יותר ולהתגבר על מגבלות הקוטר של המוצרים הקיימים כיום בשוק". 

תעלות זעירות בשתל העצם הסינתטי (צילום: "טנסיב")
תעלות זעירות בשתל העצם הסינתטי (צילום: "טנסיב")

קו המוצרים של טנסיב נותן כיום פתרונות לשתלים אורטופדיים, ולשחזורי עצמות פנים. מוצר נוסף הנמצא בפיתוח מתקדם מיועד לשחזורים של רקמות שומניות בגוף. לדברי מארטלו, בשני המקרים מדובר בפתרונות המשפרים את איכות חיי החולים, מקלים על מערכת הבריאות ומפחיתים עלויות הנובעות מהצורך לניתוחים חוזרים. 

לדברי ד"ר מרינה סקוניאמיליו, העומדת בראש נציבות הסחר האיטלקית (ICE) חברות סטארט-אפ חדשניות ופורצות דרך, במיוחד בתחומי מדעי החיים, מייצגות תקווה לפיתוח עתידי של המשק האיטלקי. "המפגש בישראל עם שותפים עסקיים ומשקיעים מהקהילה העסקית והטכנולוגית בישראל, מקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות ותורם לפיתוח ולקידום משני הצדדים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן