Skip to content

מטוס הנוסעים הארוך ביותר בעולם ינחת בנתב"ג

מדובר בטיסת ניסוי טכנית. אין שינוי בתצורת המטוסים הצרים של החברה הטסים לישראל. אורכו הכולל מגיע ל-76.3 מטר. פרט לשם ולצורה, מדובר במטוס נוסעים חדיש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס מדגם בואינג 747-8 של לופטהנזה ינחת ב-18 ביוני להופעה חד פעמית בנתב"ג. מדובר בטיסת ניסוי טכנית. אין שינוי בתצורת המטוסים הצרים של החברה הטסים לישראל. למטוס, אשר נמנה עם קבוצה מצומצמת של מטוסים רחבי גוף וגדולי ממדים, יש אישור עקרוני לפעול במספר מצומצם של נמלי תעופה בעולם. נתב"ג הוא אחד מהם.

מטוס הג'מבו החדש הוא דור ההמשך של ה-747 האגדי, ששינה את פני התעופה האזרחית בסוף שנות הששים של המאה הקודמת. פרט לשם ולצורה, מדובר במטוס נוסעים חדיש לחלוטין וגדול ממדים, עם יתרונות כגון נוחות טיסה, חסכון משמעותי של עד 30% בצריכת דלק והפחתת רמת הרעש בשעת הטיסה, בהשוואה למטוסי ה-747 הוותיקים, כמן גם בהשוואה למטוסים מתחרים.

מיועד אך ורק לטיסות ארוכות מאוד

מטוס זה מיועד אך ורק לטיסות ארוכות טווח, של יותר מ-7 שעות, והוא מופעל בטיסות ההמשך של לופטהנזה מנמל הבית שלה בפרנקפורט ללוס אנג'לס, וושינגטון, בנגלור, דלהי והונג קונג, בתצורה של שלוש מחלקות שירות חדשות, עם מיטות שטוחות במחלקות הפרימיום החדשות ומחלקת תיירים מרווחת. לטיסות אלה קיים קישור נוח לנוסעים המגיעים מתל אביב.

בואינג 747-8 של לופטהנזה. מיטות שטוחות במחלקות הפרימיום
בואינג 747-8 של לופטהנזה. מיטות שטוחות במחלקות הפרימיום

 

בנוסף לעליונותו הטכנולוגית, בואינג 747-8 ארוך ב-6 מטר ממטוסי הג'מבו הוותיקים מדגמי בואינג 747. אורכו הכולל מגיע ל-76.3 מטר והוא מטוס הנוסעים הארוך ביותר בעולם.

לופטהנזה היתה הלקוחה הראשונה שרכשה מבואינג מטוס 747-8. בסוף שנת 2006 נחתם הסכם לרכישת 20 מטוסים מסוג זה. כחלק מהתואר "לקוחה משיקה" לופטהנזה נטלה חלק בתהליך עיצובו של המטוס.

תצורת מחלקות הנוסעים

בלופטהנזה יהיו למטוס שתי תצורות: 386 נוסעים (8 במחלקה ראשונה, 80 במחלקת עסקים, 298 במחלקת תיירים), או 362 נוסעים – (8 במחלקה ראשונה, 92 במחלקת עסקים, 262 במחלקת תיירים).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן