Skip to content

הכנסת דחתה הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לנושא העוני

את ההצעה העלה ח"כ איציק שמולי שהזהיר כי 90 אלף אנשים הולכים להצטרף למעגל העוני, מתוכם 35 אלף ילדים. "הציבור כועס ומרגיש מרומה בגלל הולכת השולל של הממשלה", אמר. "אם לא נציע פתרונות לעתיד כולנו נושפע מהגזירות ומהמדיניות הכלכלית ובעוד מספר שנים נשאל - איפה הייתה הכנסת?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת דחתה היום הצעה לסדר שהגיש ח"כ איציק שמולי (העבודה) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ההידרדרות בשיעור העוני. בדברי ההסבר להצעה, נימק שמולי כי לפי דוח חדש של ה-OECD שיעור העוני בישראל הוא הגבוה ביותר מבין חברות הארגון; 20.9% לעומת הממוצע שעומד על 11.1%.

בהמשך לכך, פורסם דוח של הביטוח הלאומי שהתריע כי גזירות התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2013-2014 יתדרדרו 90,000 אנשים נוספים מתחת לקו העוני. נוכח הנתונים החמורים, יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תבחן את הידרדרות שיעור העוני במדינת ישראל ותדון באמצעים לצמצומו באופן מידי.

"רבע מאוכלוסיית ישראל יהפכו לעניים". איציק שמולי (צילום: דן בר דוב)
"רבע מאוכלוסיית ישראל יהפכו לעניים". איציק שמולי (צילום: דן בר דוב)

שמולי הוסיף בדיון כי בקרוב רבע מאוכלוסיית ישראל יהפכו לעניים, ובהם גם אחד מכל שלושה ילדים. הוא הזהיר כי 90 אלף אנשים הולכים להצטרף למעגל העוני, מתוכם 35 אלף ילדים ואמר כי 65 אחוזים מהעניים עובדים. "הציבור כועס ומרגיש מרומה בגלל הולכת השולל של הממשלה", אמר. "אם לא נציע פתרונות לעתיד כולנו נושפע מהגזירות ומהמדיניות הכלכלית ובעוד מספר שנים נשאל "איפה הייתה הכנסת?"

סגן שר האוצר, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) השיב כי הניסיון והממצאים מלמדים כי המדיניות הנכונה לצמצום הפערים היא שילוב בתעסוקה של שני בני הזוג במשרה מלאה. הערך ממתן שירותים על פני קצבאות הינו כפול: מגדיל את רווחת משק הבית ומאפשר להשיג מטרות חברתיות נוספות כגון העלאת שיעור התעסוקה. "איני חושב שהפתרון הינו הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית", אמר.

33 ח"כים תמכו בהצעה ו-48 התנגדו לה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן