Skip to content

מטוס אל על טס עם מערכת הגנה מפני טילים

במטוס הותקנה מערכת C-MUSIC של אלביט מערכות, במסגרת תוכנית מגן רקיע. המערכת פועלת במסוקים ומטוסים צבאיים. היא מגלה את הטיל הנורה לעבר המטוס ומסיטה אותו ממסלולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס אל על, מדגם בואינג 737, עם מערכת C-MUSIC של אלביט מערכות, ביצע לאחרונה טיסה במסגרת תוכנית מגן רקיע להגנה על מטוסי אל על מפני איומים של טילי כתף. כך נמסר מאלביט מערכות.

מטוס 737 של אל על עם מערכת להגנה מפני טילים בגחונו. צילום: אלביט מערכות
מטוס 737 של אל על עם מערכת להגנה מפני טילים בגחונו. צילום: אלביט מערכות

 

מבט מקרוב לעבר מערכת C-Music המותקנת במטוס אל על. צילום: אלביט מערכות
מבט מקרוב לעבר מערכת C-Music המותקנת במטוס אל על. צילום: אלביט מערכות

מערכת C-MUSIC להגנה מפני טילי כתף, שפותחה באלביט מערכות, מיועדת למטוסי בואינג של אל על וארקיע ויש להתאימה. למטוסי ATR-72 המופעלים בארקיע ובישראייר. לפני כמה חודשים שלחה הרשות לתעופה אזרחית (רת"א) לשתי החברות מכתב, שבו היא מזהירה, שאם לא תותאם המערכת בתוך שנתיים, הן לא תוכלנה להפעיל את המטוסים האלה. לארקיע יש חמישה מטוסים מדגם זה, לישראייר יש שני מטוסים כאלה.

נבחרה על ידי משרד התחבורה

מערכת C-MUSIC נבחרה לפני כמה שנים על ידי משרד התחבורה להגן על כל מטוסי חברות התעופה הישראליות במסגרת תוכנית הנקראת מגן רקיע. זוהי מערכת בעלת יכולת הגנה "רכה" שמאפשרת טכנולוגיה מבוססת-לייזר, שפיתחה החברה-הבת אלאופ, בשילוב עם מערכת ההתראה המתקדמת מבית החברה-הבת שלה אלישרא.

המערכת פועלת במסוקים ומטוסים צבאיים. היא מגלה את הטיל הנורה לעבר המטוס ומסיטה אותו ממסלולו. אמינות המערכת, מהירות תגובתה ויכולתה להתמודד עם איומים רבים, ממצבת אותה כאחת מהמערכות המתקדמות מסוגה בעולם.

מערכת mini-Music
מערכת mini-Music

אלביט חושפת בפריס את מערכת ה-mini-MUSIC

בסלון האווירי בפריס חושפת אלביט את מערכת ה-mini-MUSIC, מערכת חדשה ממשפחת מערכות ה-DIRCM , להגנה על מטוסים מפני האיום ההולך וגדל הולך של טילי כתף.

מערכת ה-mini-MUSIC מספקת הגנה מרבית לכל פלטפורמה אווירית, כולל מטוסים ומסוקים קטנים, המאוימת על ידי טילי כתף מונחי חום. המערכת, שעברה בהצלחה טיסות מבחן, היא קלת משקל וקומפקטית.

משפחת מערכות ה- DIRCM של אלביט כוללת עכשיו ארבע מערכות המספקות הגנה לכל סוגי כלי הטיס: מערכת MUSIC, המיועדת להגנה על מטוסים ומסוקים מגודל בינוני עד גדול; מערכת  C-Music היא מערכת ה- DIRCM הראשונה בעולם שיוצרה עבור כלי טיס מסחריים; מערכת J-Music היא מערכת מבוזרת המאפשרת התקנה גמישה ומיועדת להגנה על מטוסי תובלה ותדלוק, מטוסי מנהלים וכו' ומערכת ה- mini-MUSIC מתאימה במיוחד להגנה על כלי טיס קטנים ובינוניים.

מערכות מבוססות סיב לייזר אופטי

כל המערכות במשפחת ה- MUSIC מבוססות על טכנולוגיות מתקדמות הכוללות את טכנולוגיית ה-DIRCM מבוססת סיב לייזר אופטי וצריח אטום לאמינות מרבית של המערכת. איתור האיומים נעשה באמצעות מערכת התרעה מפני טילים. עם זיהוי האיום מועברת אזהרה ל- DIRCM המנחה את הנתב התרמי לאתר ולעקוב אחר האיום. בשלב זה, משוגרת על הטיל קרן לייזר רבת עוצמה ומדויקת ומסיטה את מסלולו הרחק מכלי הטיס.

בנוסף לעסקת מגן רקיע בישראל יש לאלביט מערכות חוזים עם מכמה לקוחות בעולם, ישראל להגנה על ציי מטוסים אזרחיים כגון ה- B747, B737, B757, B767, B777,A320 ועוד. לחברה חוזה עם חיל האוויר האיטלקי עבור מטוסי C130J, C27J ומסוק ה- CSAR AW101 (יחד עם שותפינו האיטלקים בחברת ELT), זאת בנוסף למטוס ה- KC-390 עבור חברת EMBRAER וחיל האוויר הברזילי, מסוקי VIP, ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן