Skip to content

החבר הכי טוב כבר 33,000 שנה

הכלבים אינם נחוצים לאספקת מוצרי מזון או בשר. ובכל זאת, הם כנראה בוייתו על ידי האדם לפני בעלי חיים אחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכלבים אינם נחוצים לאספקת מוצרי מזון או בשר. הם מספקים הגנה, חברה, ואולי גם עזרה בציד. ובכל זאת, הם כנראה בוייתו על ידי האדם לפני בעלי חיים אחרים

מערכת מגפון בעלי-חיים

שתי גולגלות של כלבים, שנחשפו בחפירות בסיביר ובבלגיה, כל אחת מהן בת 33,000 שנה, מראות שכלבים בויתו הרבה לפני כל בעל חיים אחר, ובכלל זה כבשים, פרות ועזים.

חברה יותר חשובה מאוכל? (צילמה: שרית פרקול)

הגולגלות היו בעלות חוטם קצר יותר ולסתות רחבות יותר מאלה של חיות פרא כגון זאבים, שמשתמשים בחוטם הארוך שלהם לציד. מכאן שהכלבים האלה שימשו לחברה ולהגנה.

מדענים השתמשו בתיארוך פחמן כדי לקבוע את גיל הגולגלות, ואז לקבוע את מבנה העצמות. "על בסיס מאפיינים מורפולוגיים, הממצאים מבלגיה ומסיביר הם מינים מבוייתים", אמר ד"ר גרג הודג'ינס, חוקר מאוניברסיטת אריזונה.

ד"ר הודג'ינס מצוטט ב"טלגרף" הבריטי באומרו: "לזאבים יש חוטם ארוך ודק והשיניים שלהם אינן צפופות. הביות גורם קיצור של החוטם, הרחבה של הלסתות והצטופפות השיניים. הדבר המעניין הוא שבדרך כלל אנחנו חושבים שביות זה פרות, כבשים ועזים – בעלי חיים מניבים אוכל, כמו בשר, או מוצרי חקלאות משניים כגון חלב, גבינה וצמר. מדובר ביחסים שונים מאלה שיש לבני אדם עם כלבים. הכלבים אינם נחוצים לאספקת מוצרי מזון או בשר. הם מספקים הגנה, חברה, ואולי גם עזרה בציד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן