Skip to content

פרס מאשים: "טורקיה מזרימה כספים למימון תשתיות הטרור של חמאס"

הנשיא גם פנה לעם האיראני, בראיון ל-CNN בדאבוס: "הצילו את מדינתכם, זה בידיכם. אל תסמכו על אחרים. אם אתם מתביישים לראות איך איראן נראית בעולם, ובצדק, על מנת להציל את כבודכם ואת המורשת שלכם אתם חייבים לעשות זאת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנשיא גם פנה לעם האיראני, בראיון ל-CNN בדאבוס: "הצילו את מדינתכם, זה בידיכם. אל תסמכו על אחרים. אם אתם מתביישים לראות איך איראן נראית בעולם, ובצדק, על מנת להציל את כבודכם ואת המורשת שלכם אתם חייבים לעשות זאת"

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס, תוקף ישירות את טורקיה ומאשים אותה בסיוע לטרור, בשל הסיוע הכספי שהיא נותנת לחמאס.

פרס העניק היום, בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ראיון לעיתונאי CNN, ריצ'ארד קווסט והתייחס לראשונה לפירסומים לפיהם טורקיה מזרימה כספים לחמאס.

"היום פורסם, כי טורקיה מזרימה  כספים למימון תשתיות הטרור של חמאס, ארגון טרור שנשלט  על ידי איראן וזוכה למימון אסטרונומי של  קרוב ל-900 מיליון דולר בשנה. 300 מיליון מתוכם מגיעים מאיראן, 200 מיליון מקטאר ועוד מאות מיליונים מטורקיה", אמר פרס.

פרס ופישר בדאבוס, בפגישה עם כריסטין לאגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית. (צילום באדיבות לשכת הנשיא)

הנשיא הביע דאגה ממצב בו דווקא כוחות הטרור, ובראשם שלטון החמאס, ימומנו באופן מלא ושוטף, דבר שיחזק אותם אל מול הכוחות המתונים. "הדרך לחיזוק מחנה השלום היא רק דרך חזרה למו"מ מלא וישיר בין ישראל לפלסטינים, מו"מ שיוביל להקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל", אמר פרס. "מו"מ צריך להתקיים באופן ישיר בין שני הצדדים ולא על ידי הליכה למוסדות האו"ם, שתגרור קיצוץ בסיוע האמריקני והחלשה של מחנה השלום."

הנשיא נשאל לגבי התבטאויותיהם האחרונות של המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב בנוגע לישראל. כשנשאל במי יתמוך כמועמד לנשיאות ארה"ב, ענה הנשיא בחיוך :"אני זהיר מספיק כדי לא לענות על שאלתך, על מנת שלא לקחת חלק במערכת הבחירות האמריקנית. ישראל נהנתה לאורך ההיסטוריה מתמיכה אמריקנית מסורתית של שתי המפלגות. המחויבות של ארה"ב לבטחונה של ישראל היא יציבה ובלתי מעורערת, כפי שהצהיר הממשל הנוכחי וכפי שאני צופה שיהיה גם בעתיד."

בנושא האיראני אמר הנשיא: "חרם הנפט שהחליטה עליו אירופה חשוב, הצעדים שננקטו על ידי ארה"ב נגד הבנק האיראני טובים וישפיעו על איראן ללא ספק, אך יש עוד המון מה לעשות מול איראן. אנו לא נגד העם האיראני. יש דור צעיר איראני שמתבייש במנהיגיו ובז לאייטולות, המייצגות את השחיתות המוסרית העולמית."

לשאלתו של קווסט, "האם היית קורא למהפכה באיראן?," ענה פרס: "הייתי אומר לאיראנים, הצילו את מדינתכם, זה בידיכם, אל תסמכו על אחרים. אם אתם מתביישים לראות איך איראן נראית בעולם, ובצדק, על מנת להציל את כבודכם ואת המורשת שלכם אתם חייבים לעשות זאת. אני לא קורא למהפכה, אלא קורא להיפטר מתוצאות המהפכה הקודמת."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן