Skip to content

השר יעלון: דרושה החרפה משמעותית בלחץ על איראן

בטקס סיום קורס קציני חי"ר, שנערך היום בבה"ד 1, קרא שר הביטחון למערב לנקוט בצעדים חריפים כלפי איראן: "המשטר בטהראן, שמדבר באופן גלוי על השמדתה של מדינת ישראל, לא ישנה את דרכו ולא יחדל מחתירתו לנשק גרעיני אלא אם כן יבין כי העולם המערבי נחוש למנוע זאת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס סיום קציני חי"ר (אחוד) נערך היום בבה"ד 1 במצפה רמון. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור ומפקד בית הספר לקצינים, אל"מ ערן ניב. לאחר שמונה חודשים בהם הוכשרו לקצונה, הוענקו למסיימי מחזור 36 דרגות סג"מ. שר הביטחון והרמטכ"ל, חשפו את דרגות הקצינים המצטיינים.

יעלון, שנאם בטקס, התייחס לסוגיה האיראנית ואמר כי  מערכת הביטחון והממשלה בוחנים את ההתפתחויות באיראן נוכח תוצאות הבחירות בראייה מפוכחת לגבי שאיפות המשטר באיראני להשיג נשק גרעיני: "המשטר בטהראן, שמדבר באופן גלוי על השמדתה של מדינת ישראל, לא ישנה את דרכו ולא יחדל מחתירתו לנשק גרעיני אלא אם כן יבין כי העולם המערבי נחוש למנוע זאת", אמר יעלון. לדבריו, עד עתה, הסנקציות לא גרמו למשטר האיראני לחוש בכך. לכן, אומר יעלון: "דרושה החרפה משמעותית בלחץ מצד מדינות המערב כדי להוביל אותו אל הדילמה של פצצה או הישרדות".

הרמטכ"ל סוקר מסדר של קציני חי"ר (צילום: דו"צ)
"המוכנות שלנו מתחילה כאן". הרמטכ"ל בטקס סיום קורס קצינים (צילום: דו"צ)

בפנותו לקצינים הצעירים אמר שר הביטחון, ש"אין די בדרגה כדי להנהיג. תצטרכו להוכיח את עצמכם כקצינים חושבים, מקצועיים ומוסריים. כדי שפקודיכם ילכו אחריכם באש ובמים – עליכם לטעת בהם אמון, ללא אמון – אין מנהיגות".

את הקורס סיימו בהצלחה כ-400 צוערים, מתוכם כ-25 בנות. מבין המסיימים 57% מתגוררים בעיר, 28% מתגוררים בישוב קהילתי, 11% מתגוררים במושב או בכפר ו-4% מתגוררים בקיבוץ. העיר המובילה במספר הקצינים הינה ירושלים ואחריה תל אביב.

הרמטכ“ל, רא“ל בני גנץ, הדגיש כי ”המוכנות שלנו כצבא מתחילה ביחידות שלכם, בכוחות הלוחמים שבחוד החנית. מול האתגרים שבפניהם עומד צה"ל בימים אלה, בין קרובים או רחוקים, ביטחוניים או משאביים, שימור המוכנות והכשירות שלנו כצבא הוא משימת העל. לכל אחד ואחת מכן יש חלק בביצוע המשימה הזאת“. גנץ קרא לקצינים "דור העתיד של אזרחי ישראל כולם – גברים ונשים, דתיים וחילוניים, בני דתות שונות, עירוניים לצד בני מושבים וקיבוצים – מאוחדים בדרך ובמטרה".

החל ממחר עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו – איסוף קרבי, תותחנים, שריון, הנדסה קרבית, חיל רגלים וצנחנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן