Skip to content

מפגינים קוראים לממשלה לא לאשר את מכירת הגז לחו"ל

לאחר לילה סוער של הפגנות, מעצרים נרחבים וטענות על אלימות נגד מפגינים, שוחררו מרבית העצורים ותשעה נותרו במעצר. הגרעין הקשה מקרב פעילי המחאה נותר למחות מול ישיבת הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כארבעים מפגינים, פעילי מגמה ירוקה ופעילי המחאה החברתית, מפגינים בשעה זו בקרית הממשלה בירושלים מול משרד ראש הממשלה. המפגינים קוראים לממשלת ישראל לא לאשר את הצעת ראש הממשלה ליצא 40 אחוז מהגז הטבעי של ישראל. ממשלת ישראל התכנסה בשעה זו לישיבה בה צפוי ראש הממשלה להעביר את ההחלטה.

הגרעין הקשה ממשיך להפגין (צילום: ציפי מנשה)
הגרעין הקשה ממשיך להפגין בקריית הממשלה (צילום: ציפי מנשה)

במהלך הלילה (מוצ"ש) שוחררו 13 מפגינים שנעצרו בהפגנה הסוערת שנערכה אמש בבירה. המפגינים שוחררו בערבות עצמית של 5,000 שקל והתחייבו לא להפגין בכיכר ספרא ומול בית ראש הממשלה בירושלים. תשעה מפגינים לא שוחררו ממעצר והם מובאים בשעה זו לבית משפט השלום בבירה, שם תבקש המשטרה את הארכת מעצרם. את העצורים מייצג עורך הדין אסף אבן חן.

אמש, לפני תחילת ההפגנה, שלח אבן חן מכתב למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ובו הביע "חשש כבד כי משטרת ישראל פועלת כמשטרת מחשבות פוליטית, העוצרת חפים מפשע, תוך 'תפירת תיקים' כנגד פעילים ופעילות חברתיים, ממניעים זרים שאינם תואמים את שלטון החוק והדמוקרטיה בישראל".

בוקר של מחאה (צילום: ציפי מנשה)
בוקר של מחאה (צילום: ציפי מנשה)
נשארו לישון בירושלים (צילום: ציפי מנשה)
נשארו לישון בכיכר ציון בירושלים (צילום: ציפי מנשה)

הבלוגר "אישתון" פרסם אמש תגובה למחאה בירושלים: ""זה לא הזמן להפגנות בת"א – המקום בו שום גורם לא נמצא – זהו הזמן למחאת ענק בכנסת; זהו הזמן למצור על הכנסת. להקיף אותה בעשרות אלפי אנשים ולומר לנבחרינו – עד פה! אתם רוצים לקבל החלטה ענקית שגדולה יותר מתקציב המדינה? בסדר. נתנו לכם את הסמכות לעשות זאת ואנחנו נקבל את ההחלטה שלכם, גם אם היא בניגוד לדעתנו. אבל אנחנו לא נקבל את ההחלטה של איזה עשרה אנשים שישבו בחדר סגור והתעלמו מהנציגים ששלחנו לכנסת ומעצם כך התעלמו מאיתנו או מאזרחים אחרים של המדינה הזאת".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן