Skip to content

מאות ישראלים תקועים בחו"ל עקב הפסקת פעילות חברת ספנאייר

יועצי תיירות בישראל פועלים לחלץ נוסעים באמצעות חברות תעופה אחרות. ורמים בענף הנסיעות טוענים שהגיע הזמן שהמדינה תבדוק איתנות פיננסות של חברות התעופה שמבקשות לטוס לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יועצי תיירות בישראל פועלים לחלץ נוסעים באמצעות חברות תעופה אחרות. גורמים בענף הנסיעות טוענים שהגיע הזמן שהמדינה תבדוק איתנות פיננסות של חברות התעופה שמבקשות לטוס לישראל

מאת עירית רוזנבלום

ברצלונה (צילמה: עירית רוזנבלום)

בעקבות הפסקת פעילותה של חברת התעופה הספרדית ספנאייר (Spanair) מצאו עצמם מאות ישראלים תקועים ללא דרך לשוב לישראל. בשל קריסת חברת התעופה החליטה התאחדות סוכני הנסיעות לעלות את העניין לדיון דחוף בכנס השנתי שייפתח השבוע באילת. בכוונת סוכני הנסיעות לפנות בעניין לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שיהיה נוכח בכנס, ולדרוש ממנו התערבות ממשלתית דחופה.

סוכני נסיעות רבים, אשר מצאו עצמם מתמודדים עם מאות פניות של לקוחותיהם במהלך סוף השבוע, הביעו תרעומת על המצב, אותו, לדעתם, ניתן היה לצפות. לטענתם, דרושה התערבות דחופה של משרד התחבורה והגיע הזמן שהמדינה תבדוק איתנות פיננסות של חברות התעופה שמבקשות לטוס לישראל.

יוסי פתאל: נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה ישירות בחברת התעופה ובאינטרנט – בבעיה אמיתית

יוסי פתאל

לדברי מנכ"ל התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, יוסי פתאל, "זהו מצב לא פשוט, בו נוסעים רבים מוצאים עצמם בחוסר אונים מוחלט. יועצי התיירות בישראל עושים כל מאמץ לסייע ללקוחותיהם ומנסים להטיסם בחברות אחרות". פתאל מעריך שבשלב זה מדובר באלפי נוסעים, כולל אלו שרשומים לטיסות החברה בשבועיים הקרובים, מהם רבים מאד אשר רכשו חבילות לחופשות סקי וטיולי חורף באירופה. "ככל הנראה", אומר פתאל, "יצליחו הסוכנים להציל חלק מכספם של לקוחותיהם. אשר לנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה ישירות בחברת התעופה ודרך אתרי האינטרנט, הם בבעיה אמיתית. רבים מהם פנו כעת לסוכנים, אך כאן איננו יכולים לעזור, לצערנו. אנו מנסים לצמצם גם נזקים לסוכני הנסיעות שהתחייבו על שרותי קרקע עבור לקוחותיהם ואינם יכולים לבטל כמו במקרה של חבילות סקי".

חברת ספאנאייר משתייכת לברית חברות התעופה הגדולה בעולם: Star Alliance ומפעילה שלוש טיסות שבועיות בין תל אביב לברצלונה. באתר האינטרנט של החברה נכתב כי השעתה את פעילותה וכי כל טיסותיה בוטלו.

התאחדות סוכני הנסיעות פרסמה הנחיות מצב דחופות לצמצום הנזקים הכספיים ללקוחותיהם של יועצי התיירות ולהשבת כספים ככל שניתן. ההתאחדות תמשיך ותעדכן בנושא גם בעמוד הבית שלה בפייסבוק, myagent.

עקב דחיפות ומרכזיות העניין יעלה הנושא לדיון בכנס השנתי של ההתאחדות, שייפתח ביום שלישי באילת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן