Skip to content

המשטרה פוצצה מסיבת "לילה שחור" של פעילי מחאה

הפעילים תכננו אירוע המוקדש לשירה המזרחית, שכלל הקראת שירה, הופעה של יהודה קיסר ועוד. משטרת דרום ת"א לא אהדה את הרעיון. האירוע הופסק בטענה שזו "הפרעה לסדר הציבורי" ושני פעילים נעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני פעילי מחאה נעצרו אמש (חמישי) בפתיחת אירועי לילה לבן בתל אביב במסיבה בתוך "בית אחותי" ברחוב מטלון בדרום העיר. הפעילים הכריזו על אירועי לילה שחור ובתל אביב הכריזה העירייה על  לילה לבן ומאות אלפים חגגו ברחובות. שם, במסיבה בדרום העיר, תכננו להקריא שירה מזרחית, ליהנות מהופעה של יהודה קיסר ולהקתו והזמינו גם די.ג'י להרקדה. במשטרה לא אהבו את זה.

בתשע בערב, לפני פתיחת האירוע, כשבבית אחותי התאספו כעשרים איש, פרצו פנימה שוטרי מג"ב ושוטרי יס"מ, ניתקו את המוסיקה בטענה שזו הפרעה לסדר ציבורי וכי המסיבה נערכת ללא רישיון ודחפו את הפעילים אל מחוץ למבנה. שולה קשת, מנהלת בית אחותי, ומשה כהן, ממובילי ה"לא נחמדים", נעצרו לחקירה כשסירבו ככל הנראה להתפנות. הם הובלו לתחנת המשטרה בסלמה שם עוכבו למשך כשעתים עד ששוחררו ללא תנאי.

"המראה לא משקרת". הפינוי מבית אחותי (צילום: חמי שטורמן)
המראה לא משקרת. הפינוי מבית אחותי (צילום: חמי שטורמן)

לאחר כשעה החליטו הנוכחים לחזור ולקיים את אירוע התרבות שתכננו. דפני ליף פרסמה קריאה בפייסבוק לחבריה: "בואו למטלון 70, בית אחותי – המקום היחיד בלילה לבן/שחור שמג"בניקים שברו את הדלת והפעילו אלימות ועצרו חלק ממארגני האירוע. למה? כי הם יכולים וכי העצורים פעילים במחאה החברתית".

הכרזה ל"לילה שחור" בבית אחותי
הכרזה ל"לילה שחור" בבית אחותי

לתחנת המשטרה הגיעה עו"ד גבי לסקי, המייצגת את עמותת "אחותי", ופעלה לשחרור קשת וכהן. כאשר שבו למקום, הם זכו לקבלת פנים חמה מבאי המקום שהמתינו להם.

לאחר ששוחררה סיפרה קשת: "הגיעו לכאן שני קציני משטה עם גדוד של מג"בניקים, ובאלימות פרצו פנימה. שברו את הדלת, איימו במעצרים, סגרו את האירוע ללא שום צו ולקחו אותי ואת משה לחקירה".

"הרביצו פה לאנשים, דחפו אותם", סיפר חמי שטורמן, פעיל מחאה שנכח במקום. "שוטר יס"מ שם ידיים על החזה שלי ודחף", התלוננה כרמן אלמקאייס, פעילת הלא נחמדים. "יש שוטרים מצוינים, חבל שיש שוטרים שמתייחסים לתושבי דרום תל אביב כאל עבריינים", מסכמת קשת. לאחר חידוש האירוע, המשטרה לא פעלה שוב להפסיקו.

הפרעה לסדר הציבורי (צילום: נירה ידין)
הפרעה לסדר הציבורי (צילום: נירה ידין)
בית אחותי (צילום: נירה ידין)
בית אחותי (צילום: נירה ידין)
המסיבה נמשכת (צילום: נירה ידין)
המסיבה נמשכת (צילום: נירה ידין)
משה כהן מה"לא נחמדים" שב למסיבה אחרי שנעצר (צילום: נירה ידין)
משה כהן מה"לא נחמדים" שב למסיבה אחרי שנעצר (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
לא נחמדים? (צילום: נירה ידין)

חבר הכנסת דב חנין כתב הלילה בדף הפייסבוק שלו: "מדוע פוצצה המשטרה את מסיבת ״לילה שחור״ בבית אחותי? ממתי אפשר להכריז על מסיבה כהתקהלות בלתי חוקית? מדוע הופעל כוח? מדוע נעצרו אנשים? אין למשטרה מספיק עבריינות אמיתית בשכונות הדרום למקד בה את המאמץ? הלילה הזה מעלה הרבה שאלות קשות. אני מתכוון להתעקש על תשובות".

קשת סיכמה: "זה לילה שחור, אנחנו שחורי עור וזכותנו לחגוג את המסיבה שלנו. העירייה מתעקשת להמית את דרום העיר ובמקום לטפח אותה היא מחשיכה אותה ומונעת מאיתנו בלי סיבה ליצור תרבות ואווירה חדשה באזור".

1 Comment

  1. זמבלה ציבל
    30 ביוני 2013 @ 1:42

    בשעה טובה הוקמה בישראל משטרה פוליטית. בשלב הבא – משטרת מחשבות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן