Skip to content

קרי יכנס מסיבת עיתונאים וידווח על תוצאות סיבוב הדילוגים

גורם ישראלי רשמי המעורה בשיחות צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס באמרו כי קרי עשוי להכריז בתום ביקורו על פגישה בין משלחות ישראליות ופלסטיניות תחת חסות אמריקנית-ירדנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פגישתם השלישית מאז יום חמישי, של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, החלה הערב במלון מצודת דוד בירושלים. קרי שב הערב לארץ מירדן לאחר פגישה עם יושב-ראש הרשות אבו-מאזן ובהגיעו ארצה נפגש עם ציפי לבני, השרה הממונה על המו"מ על הפלסטינים, ועם השליח המיוחד מטעם נתניהו למגעים, יצחק מולכו. מיד עם צאת השבת החלה פגישתו עם נתניהו.

פגישת קרי נתניהו הערב (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
פגישת קרי נתניהו הערב (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

אם לא יחול שינוי, צפוי קרי לכנס מחר מסיבת עיתונאים, שבה ימסור דיווח על סיבוב השיחות שעשה בביקורו האחרון, במסגרת המאמצים לחידוש המשא-ומתן המדיני בין ישראל והפלסטינים. היום בוטלה מסיבת עיתונאים שהייתה אמורה להתקיים בבירת ירדן עמאן.

גורם ישראלי רשמי המעורה בשיחות צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס באמרו כי קרי עשוי להכריז בתום ביקורו על פגישה בין משלחות ישראליות ופלסטיניות תחת חסות אמריקנית-ירדנית. עוד דווח כי בעקבות ההתפתחויות, קרי ביטל את נסיעתו המתוכננת לאיחוד האמירויות כדי שיוכל להישאר באזור.

לפי העיתון הירדני "אל-ערב אל-יום", קרי השיג את הסכמתה של ישראל לשוב למו"מ לזמן קצוב ולדון על הקפאת הבנייה בהתנחלויות, גבולות המדינה הפלסטינית ושחרור האסירים הביטחוניים.

על רקע מאמציו של מזכיר המדינה האמריקני קרי להביא לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים, אומר בכיר הרשות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ השני כי מבחינת הפלסטינים "הכדור נמצא במגרש של נתניהו".

רג'וב הביע תקווה שהצדדים ישובו לדבר כמו בעבר ואמר כי "הגיע הזמן שנשב ביחד לדבר ולפי דעתי אין פתרון אחר וגישה אחרת להידברות מלבד פתרון של שתי מדינות לשני עמים – מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים לצד ישראל".

כשנשאל האם הוא יודע על התקדמות במגעים, אמר רג'וב למראיינת, רינה מצליח: "אני חושב שהכדור במגרש של נתניהו. האם הוא באמת רוצה לגמור את הסכסוך על בסיס שתי מדינות לשני עמים. ברגע שאנו מגיעים למסקנה הזאת – אפשר לפתוח דף חדש. נהיה שכנים במקום אויבים".

רג'וב דחה את הטענות על תנאים מוקדמים שמציב אבו מאזן ואמר כי על נתניהו להבהיר ש"השטחים שנכבשו ב-1967 הם לא חלק מישראל, אלא של העם הפלסטיני. על נתניהו להעביר מסר ברור ולנקוט צעדים בשטח כדי לשכנע את כולנו ואת כל העולם שהוא רציני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן