Skip to content

היום ההכרעה במרכז הליכוד: ישראל כץ או מירי רגב

בנוסף יכריעו היום חברי מרכז הליכוד מי יהיו מועמדיהם לוועדת החוקה, לבית הדין של התנועה, לאב בית הדין, לנשיאות בית הדין ולמוסד לביקורת התנועה. סגני השרים דני דנון וזאב אלקין ייבחרו ללא התמודדות ליו"ר מרכז הליכוד וליו”ר לשכת הליכוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השר סילבן שלום מצביע בקלפי בגני התערוכה (צילום: דן בר דוב)
השר סילבן שלום מצביע בקלפי בגני התערוכה (צילום: דן בר דוב)

יום הבוחר בליכוד: חברי מרכז הליכוד בוחרים היום בגני התערוכה את נציגיהם לשורה של תפקידים בכירים במפלגת השלטון. הבחירה המרכזית היא לתפקיד יו"ר מזכירות הליכוד  (המזכירות היא למעשה מעין דירקטוריון של המפלגה) – תפקיד עליו מתמודדים השר ישראל כץ, המחזיק בתפקיד יותר מעשר שנים, וח"כ מירי רגב, הנתמכת ע"י מספר שרים בליכוד.

אם ייבחר - ימנה וידת בדיקה לכשלון הליכוד בבחירות. ישראל כץ (צילום: ציפי מנשה)
אם ייבחר - ימנה ועדת בדיקה לכשלון הליכוד בבחירות. ישראל כץ (צילום: ציפי מנשה)

הבחירות מתקיימות גם לוועדת החוקה, לבית הדין של התנועה, לאב בית הדין, לנשיאות בית הדין ולמוסד לביקורת התנועה. בנוסף לכך ייבחרו שני סגני השרים דני דנון וזאב אלקין לתפקידים בכירים, מבלי שמולם התייצבו מתמודדים. סגן שר הביטחון דני דנון ייבחר, באין מתחרה, ליו"ר מרכז הליכוד וסגן שר החוץ, זאב אלקין, יקבל את תפקיד יו”ר לשכת הליכוד.

ההתמודדות המסקרנת ביותר היא בין השר ישראל כץ לח"כ מירי רגב, הנתמכת ע"י השרים גלעד ארדן, גדעון סער וסילבן שלום. אתמול הגיעו היחסים בין השרים התומכים במירי רגב לבין השר ישראל כץ לשפל חדש. זאת, לאחר שהשר להגנת העורף גלעד ארדן פתח במתקפה חריפה על שר התחבורה ישראל כץ. "כץ נכשל בתפקידו חד משמעית", אמר ארדן בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ השני. "ההאשמות שלו על אי סדרים בזמן הבחירות המקדימות הן זעקת הקוזאק הנגזל". עוד אמר השר ארדן: "פעילות מזכירות הליכוד לא נוהלה בהתאם לאינטרסים של הליכוד, אלא בהתאם לאינטרסים של יו"ר המזכירות. מזכירות הליכוד נכשלה בעשור האחרון. יש כתובת לכך – שר התחבורה ישראל כץ".

מירי רגב - נתמכת ע"י השרים ארדן, סער ושלום. (צילום: דן בר דוב)
מירי רגב - נתמכת ע"י השרים ארדן, סער ושלום (צילום: דן בר דוב)

שר התחבורה, ישראל כץ, לא נשאר חייב. כמה שעות לאחר המתקפה של ארדן הפיץ כץ הודעה קולית בקרב חברי ועידת הליכוד, ובה פירט את הישגיו: "פעלתי עם חברי לפקח על פעילות מנהלת הליכוד בראשה עומד יו"ר התנועה, פעלנו לשמור על הדמוקרטיה בליכוד והתנגדנו לרעיון הוועדה המסדרת; שיקמנו את הליכוד אחרי התבוסה ב-2006, הבאנו את הליכוד לניצחון בבחירות 2009 והבאנו את הליכוד לאיזון תקציבי ערב הבחירות האחרונות".

הרקע לסכסוך העמוק בין השר ישראל כץ, לשרים ארדן וסער, הוא הביקורת שמתח השר כץ על תפקודם של השניים, שהיו מובילי מערכת הבחירות האחרונה מטעם הליכוד. סער היה יו”ר מטה הבחירות של הליכוד וארדן היה ראש מטה ההסברה – והשר כץ מתכוון למנות ועדה לבדיקת כישלון המפלגה בבחירות, אם ייבחר שוב לתפקיד.

1 Comment

  1. מוריס
    30 ביוני 2013 @ 10:44

    רק ועדהמסדרת תחזיר את הסדר למפלגות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן