Skip to content

השב"כ וצה"ל עצרו חשוד בביצוע פיגוע ירי במרץ 2013

החשוד שנעצר, איש כוחות הביטחון הפלסטיני, הודה בחקירתו כי ביצע את הירי בו נפצע אדם בתחנת הסעים ליד קדומים. יחד עמו נעצרו 2 אחיו בחשד שסייעו בעדו לפני המעשה ואחריו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של השב"כ וצה"ל, נעצר ב-13 במאי השנה איש כוחות הביטחון הפלסטיניים, אשר ביצע ב-18 במרץ פיגוע ירי מתוך רכב חולף. בפיגוע נפצע אזרח ישראלי שעמד בתחנת אוטובוס סמוך לכניסה ליישוב קדומים. כמו כן נעצרו שני אחיו, שסייעו למפגע בטרם הפיגוע ולאחריו.

החשוד, איאד עדנאן מחמד דאוד, 30, תושב קלקיליה ואיש כוחות הביטחון הפלסטיניים, נעצר לפני כן בידי כוחות הביטחון הפלסטיניים בחשד למעורבות בפיגוע, אך הכחיש את מעורבותו ושוחרר. בחקירתו, כך נמסר, הודה איאד בביצוע הפיגוע. שני אחיו, בהאא עדנאן מחמד דאוד בן 27, ומחמד עדנאן מחמד דאוד בן 22, נחקרו והודו כי סייעו לאחיהם: בהאא לפני מימוש הפיגוע ולאחריו, ומחמד סייע לו לאחריו. בימים הקרובים יועברו תיקי החקירה לידי התביעה הצבאית בשומרון לשם המשך טיפולה בהגשת כתבי אישום.

maazar
כוח צה"ל בזמן המעצר (צילום: דו"צ)

מדובר בתקרית שאירעה במרץ השנה. גבר בן 71 שעמד בטרמפיאדה של היישוב קדומים, נורה ונפצע מרכב שחלף על פני הטרמפיאדה. הגבר נפצע ברגלו וכוחות מד"א הוזעקו למקום על מנת לטפל בו. עד ראייה סיפר כי הבחין ב"בן אדם עומד בצומת ורכב יונדאי גטס לבנה עם לוחית זיהוי פלסטינית שואל אותו איפה שכם. הוא סימן להם ישר, שמעתי ירייה ואז את הרכב זז ואז הוא קפץ אליי ראיתי שברגליים שלו יש ירייה. הורדתי את החולצה ושמתי לו חוסם עורקים". ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, התייחס לפיגוע הירי בקדומים ואמר כי  "צריך להפסיק את ההפקרות בכבישים. אני קורא לשר הביטחון הנכנס לכנס דיון חירום ולעצור את הטרור שהרשות הפלסטינית מנסה לחדש בכבישי יו"ש".

zhra
זירת הפיגוע במרץ 2013 (צילום: תצפית וערוץ 7)

ראש מועצה מקומית קדומים, חננאל דורני  פנה בעקבות האירוע למפקד האוגדה "בבקשה להגביר את הנוכחית הביטחונית בכבישי השומרון ולפעול ביד תקיפה יותר נגד המחבלים. המועצה המקומית פתחה את מטה החירום שלה ומטפלת באירוע ובהשלכותיו על התושבים".  אם יורשעו השלושה, יסתיים מעגל הפיגוע הזה בין כותלי בית המשפט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן