Skip to content

אושרה עסקת המיזוג של סופטבנק וספרינט נקסטל

המפקח על הגבלים עסקיים בארצות הברית: סופטבנק וספרינט נקסטל ינתקו את קשריהן עם ספקית ציוד התקשורת הגדולה בעולם - חוואוי טכנולוגיות הסינית, הנחשדת בריגול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עסקת המיזוג של מפעילת הסלולר היפנית, סופטבנק מובייל, עם חברת ספרינט נקסטל, ספקית הסלולר השלישית בגודלה בארצות הברית, אושרה על ידי גורמים רגולטורים במדינה, כך הודיעה חברת ספרינט נקסטל בשבוע שעבר. על פי העסקה תרכוש חברת סופטבנק כ-70% ממניות חברת ספרינט, בשווי של 20 מיליארד דולר. הרשויות אישרו גם את רכישת קלירוויר קורפוריישן על ידי חברת ספרינט.

מטה חברת חוואוי בשנזן, סין (ויקימדיה)
מטה חברת חוואוי בשנזן, סין (ויקימדיה)

סופטבנק וספרינט נקסטל נתבקשו לא להשתמש בציוד של יצרנית ציוד התקשורת הסלולארי הגדולה בעולם, חוואוי טכנולוגיות הסינית, כתנאי מחייב לאישור העסקה. על פי חשד של הרשויות בארצות הברית, ציוד תקשורת של חברת חוואוי איפשר לממשלת סין לבצע התקפות סייבר כנגד ארצות הברית למטרות ריגול. באוקטובר 2011, עיתון הוול סטריט ג'ורנל דיווח, כי חוואוי טכנולוגיות נהפכה להיות ספקית ציוד הסלולארי הגדול ביותר באיראן, ומכרה למדינה, בין השאר, ציוד שנועד למעקב.

"נפגשתי עם נציגים של סופטבנק וספרינט בנוגע למיזוג, והובטח לי כי הם לא יבצעו אינטגרציה של ציוד חוואוי טכנולוגיות אל תוך רשתות של ספרינט, ויבצעו פעולות להוצאת הציוד של חברת חוואוי טכנולוגיות מתוך הרשתות של קליירוויר", הרגיע חבר הקונגרס מייק רוג'רס, בדוא"ל שנשלח לוושינגטון פוסט.

מטה חברת ספרינט בקנזאס, ארצות הברית (ויקימדיה)
מטה חברת ספרינט בקנזאס, ארצות הברית (ויקימדיה)

ספרינט נקסטל היא חברת אחזקות ובעליה של מספר רשתות תקשורת בארצות הברית. ספרינט נקסטל הינה החברה השלישית בגודלה בארצות הברית המספקת שיחות לחוץ לארץ.

קלירוויר קורפוריישן הינה ספקית תקשורת סלולארית המספקת את שירותיה בתוך ארצות הברית ליותר מ-130 מיליון משתמשים. נכון לשנת 2012, קלירוויר היא החברה החמישית בארצות הברית לספק שירותי אינטרנט אלחוטיים.

סופטבנק מובייל הוקמה בשנת 1981 על ידי המנכ"ל הנוכחי של,ה מסיושי סון. העסקים העיקרים של סופטבנק כוללים תקשורת סלולארית, שירותי פס רחב, שירותי טלפון נייחים ושירותי אינטרנט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן