Skip to content

שיא גינס בנסיעה החסכונית ביותר ברכב בעל מנוע דיזל

Passat TDI Clean Diesel שברה שיא עולמי של נסיעה רצופה ב-48 מדינות ארה"ב בממוצע של 33 ק"מ לליטר דיזל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פולקסווגן הודיע לאחרונה כי הצליחה לשבור את שיא גינס לצריכת הדלק הנמוכה ביותר עם רכב בעל מנוע בעירה פנימית (לא היברידי) ובנסיעה בכל 48 מדינות היבשת של ארה"ב. הרכב הגיע לצריכה ממוצעת של 3.01 ליטר דיזל לכל 100 ק"מ.

השיא הקודם היה עם צריכה של כמעט חצי ליטר דלק יותר לנסיעה של 100 ק"מ.

השיא שהושג ע"י הפאסאט של פולקסווגן טוב יותר אף משיא הנסיעה עם רכב היברידי, העומד על 3.64 ליטר ל-100 ק"מ.

נסיעת השיא החלה ב-7 ליוני בצהרי היום, כאשר הפאסאט יצאה משערי מטה VW בהרנדון וירג'יניה,והסתיימה כעבור 17 יום ו-13,071 ק"מ, כשהמסלול עובר בכל 48 המדינות של ארה"ב (לא כולל אלסקה והוואי, כמובן).

ברכב נהגו עתונאי הרכב וויין גרדס (Wayne Gerdes) ומהנדס האלקטרוניקה בוב ווינגר (Bob Winger). שני הנהגים מעורבים בפרויקטים של חיסכון דלק בנהיגה.

 הפאסאט צרך במהלך כל 13 אלף הק"מ סך של 397.4 ליטר דיזל. על פי נתוני היצרן, הפאסאט בעל תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים צורך כ-18.3 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית.

לדברי הנהגים, כדי להגיע לצריכת השיא שהושגה היה עליהם להשתמש במספר "טריקים" לגיטימיים לסוג כזה של תחרות והישג. הנהגים השתמשו במינימום בלמים והאיצו בירידות כדי לעבור עליות ביתר קלות.

כן ציינו הנהגים השיאנים, כי לכל אורך הנסיעה הקפידו לציית למגבלות המהירות. הם הוסיפו כי האצה מעבר למהירות המירבית המותרת (55 מייל לשעה= 88.5 קמ"ש) לכדי מהירות של 120 קמ"ש עלולה להגדיל את צריכת הדלק בכשלושים אחוז.

http://www.youtube.com/watch?v=U0M6TmeXzGk

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן