Skip to content

ליברמן שוקל חקיקת בזק נגד תקיפה של חיילים חרדיים

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ׳, כינה את התקיפה: מעשה בלתי נסלח". יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ ליברמן, הגיב גם בנושא האסיר X השני: "מדינת ישראל מכבדת את החוק... אנחנו מקפידים בנושא על קוצו של יוד, על אף שמדובר במקרה חמור במיוחד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, מאיים לפעול כדי לקדם בוועדת החוץ והביטחון חקיקת בזק נגד אירועי תקיפה של חיילים חרדיים – כמו האירוע שהיה אמש במאה שערים. כך הודיע ליברמן ביום ד' בבוקר בפתח ישיבת הוועדה.

"יש להתייחס בחומרה יתרה לאירוע תקיפת החייל שהתרחש אתמול בשכונת מאה שערים", אמר ליברמן. לא פחות חמור מכך זו העובדה שראשי הציבור החרדי עד עכשיו לא גינו את האירוע המזעזע. אם נבין בתוך יום או יומיים שלא ננקטו כל הצעדים הנדרשים בנושא, נפעל בוועדת החוץ והביטחון כדי לקדם חקיקת בזק שתמנע אירועים דומים". 

זירת התקיפה במאה שערים (הצילום באדיבות "בחדרי חרדים")
זירת התקיפה במאה שערים (הצילום באדיבות "בחדרי חרדים")

בנושא האסיר X השני אמר ח"כ ליברמן: "בהמשך לכל דברי ההבל שעלו באחרונה בנושא הפרסומים על אסיר X Y  או Z, אני מבקש להדגיש כי מדינת ישראל מכבדת את החוק וכל אותם מקרים נמצאים תחת פיקוח צמוד של המערכת המשפטית והפרלמנטרית, דרך ועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון. מדינת ישראל שומרת על כל הזכויות של האסירים בהתאם לחוק. אנחנו מקפידים בנושא על קוצו של יוד, וזאת, על אף שמדובר במקרה חמור במיוחד".

אהרונוביץ׳: "ידוע לנו שיש עוד עשרות מקרים כאלה"

"מעשה בלתי נסלח". כך כינה השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ׳, את ההתקפה על החייל החרדי במאה שערים.

השר שדיבר במליאת הכנסת, אמר: ״אתמול הותקף במאה שערים חייל על ידי פורעי חוק, פושעים. קומץ אשר אינו מייצג את הציבור החרדי, אך עושה מעשים שהדעת אינה סובלת. יהודים תוקפים יהודי שזה בלתי נסלח לדעתי. שוחחתי הבוקר עם אמו של החייל, שאינו במצב לדבר. עודדתי אותה, חיזקתי אותה. המשטרה תמשיך לחקור. ביקשתי לעדכן לגבי המשך החקירה. כל הארבעה יגיעו הבוקר לבית המשפט והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם. יוגשו כתבי אישום בקרוב.

"בימים האחרונים אירעו חמישה ארועי תקיפה כנגד חיילים חרדים. ידוע לנו שיש עוד עשרות מקרים כאלה שאינם מדווחים. שלטונות צה"ל יודעים על זה. זו תופעה חמורה וקשה. אנו ננהג באפס סובלנות. אני שוחחתי עם שר האוצר ומשרד האוצר יסייע למשטרת ירושלים בהוספת כוח אדם".

גם הרמטכ"ל יטפל

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, אמר הערב (רביעי) כי הוא "מטפל בכל דרך אפשרית באירוע תקיפת החייל החרדי", אשר קרה אמש בשכונת מאה שערים בירושלים.

"מדובר באירוע חמור מאוד", אמר הרמטכ"ל. "חיילי צה"ל בכל החזיתות עושים את משימותיהם, לא למען השטריימל או הכיפה אלא בשביל כל אזרחי מדינת ישראל, מי שחרדי ומי שלא. אני מצפה שהמדינה תעסוק בכך בכל דרך אפשרית. החרדים בצה"ל תורמים לצבא, ובתהליך נכון, מתחשב וסובלני נגיע להסדר טוב שיתרום גם למדינת ישראל".

מוקדם יותר אמר דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, בהקשר לתקיפה. "האירוע של אתמול הוא חלק מתופעה שאנו נתקלים בה בחודשים האחרונים, מאז שוועדת פרי החלה לדון. חיילים מותקפים וכרוזים עם ביטויים קשים מופצים. אני תוהה מה היה קורה אם אלו היו פלסטינים שתקפו חיילים. האם יעלה על דעת שחייל במדינת ישראל יתבייש לנוע במדים? אלו אירועים חמורים שצה"ל מוקיע. אני מצפה מראשי הקהילה החרדית לגנותם".

בהתייחס לטענות כי התקיפה נעשתה בידי "קומץ" המוביל את ההסתה נגד חיילי צה"ל, אמר הדובר כי "כשיש לך אירוע ראשון, ושני, ושלישי – זה לא קומץ. צה"ל פתח מרכז מידע ומוקד מיוחד לחיילים חרדים. הם מספרים על הצקות שונות. חיילים חרדים מבקשים פטור ממדים ביציאה הבייתה – ויש מקומות שאנחנו מאשרים להם. אנחנו מחכים שהמשטרה וגורמי אכיפת החוק יטפלו בכך".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן