Skip to content

ביה"ד לעבודה: אל תנכו שכר לעובדי משרד החוץ בגין העיצומים

ועד עובדי משרד החוץ טוען, כי בימים האחרונים משרד האוצר איים לנכות הורדת שכר בגובה של 25 אחוז מהעובדים שנוקטים בעיצומים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון שנערך היום בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, במטרה לפקח על התקדמות המו"מ בין עובדי משרד החוץ והמדינה, קראה השופטת, דיתה פרוז'ינין, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, למדינה שלא לנכות שכר לעובדי משרד החוץ בגין העיצומים. 

בפרוטוקול הדיון נכתב: "מאחר ובין הצדדים מתנהל מו"מ, אנחנו ממליצים כי בשלב זה לא יעשו צעדים לקראת ניכויים משכר העובדים בגין עיצומים אלה. צעדים מסוג זה עלולים להכביד על ניהול מו"מ ועל סיומו בהצלחה". 

ועד עובדי משרד החוץ טוען, כי בימים האחרונים משרד האוצר איים לנכות הורדת שכר בגובה של 25 אחוז מהעובדים שנוקטים בעיצומים. הורדת השכר צפויה להיעשות מכל רכיבי השכר. 

עוד אמרה פרוז'ינין, כי הנתונים שהמדינה סיפקה אינם מספקים ונדמה כי כל מטרתם הייתה לצאת ידי חובה. לדבריה, הנתונים שניתנו אינם מועילים לקידום המו"מ ולהבאת הסכסוך לסיומו. 

"אין תחליף לדיפלומטיה". העובדים מפגינים מול מטה השב"כ (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"אין תחליף לדיפלומטיה". העובדים מפגינים מול מטה השב"כ (צילום ארכיון: דן בר דוב)

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "אנחנו מברכים על אמירתה זו של השופטת. העיצומים בהם אנו נוקטים הינם חוקים ועל כן כל פגיעה בשכר העובד אינה במקומה. אנחנו קוראים לאנשי האוצר ולנציגי המדינה לנהל מו"מ קיבוצי, בתום לב ומתוך כוונה להביא לסיום מהיר של המשבר ושל סכסוך העבודה". 

ביום ראשון יפגינו עובדי משרד החוץ מחוץ למשרד רה"מ בשעה שמתקיימת ישיבת ממשלה, כדי למחות על התארכות המו"מ וקריאה לשרים ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להביאו את הסכסוך לסיומו.

3 Comments

  1. סרגיי
    14 ביולי 2013 @ 21:22

    בושה למדינת ישראל! באף מדינה גופים ממשלתיים לא עושים כאלה דברים. איפו שמעתם שמשרד החוץ של ארצות הברית או גרמניה או צרפת או רוסיה היו בעיצומים שכל שגרירויות בחול היו סגורים?? מסכורת קטנה, 6000? מישהו פתח את הפא על תנעים שיש לעובדי מדינה האלה? מי מהם מקבל מסכורת בסיס? אני יוצא גוף ממשלתי לשעבר ואני אומר שזה שקר. אנשים האלה הכי מוגנים במדינה ואם מסכורות גבוהות נטו לחשבון הבנק! כבוד המדינה לא מעניין אותם כלל. ספורטאים של מדינות זרות לא יכולים להגיע למכביאדה בגללם. אנשים שתכננו להתחתן בחול כי לפי חוק לא יכולים לעשות את זה בארץ – לא יכולים לעשות את זה בגללם. לא לעלות גרוש, לפתר כולם ולקחת אנשים חדשים וטריים, שרוצים לעבוד. הם רוצים לשבת על הראש שלנו היום לא לעבוד לחרבן על מדינה שלנו וגם לקבל מסכורת על כל הימים העלה שהם בעיצומים – זה לא דמוקרטיה זה בזיון ובושה וגועל נפש!

  2. ישראל
    14 ביולי 2013 @ 8:48

    ומי ידאג לי ??????????????
    אם לא לצליח לקבל חותמת אפוסטיל תוך יום יומיים, אני עלול להפסיד 50% מהגימלאות השנתית שלי !!!!
    יש בידי צילום של אפוסטיל שניתן לצעיר ערבי ע”י משרד החוץ ב-30.6.2013 (!!!) בתגובה להמלצתו של ח"כ אחמד טיבי (שטוען שאנו חיים במדינת אפרטייד). למסמך שעליו ניתן האפוסטיל חסר משמעות ואין בו שום דבר דחוף…

  3. אוהד
    11 ביולי 2013 @ 20:47

    ידיעה חשובה מאוד! כל הכבוד לבית המשפט וכן לאתר מגאפון שמפרסם מידע חשוב לציבור

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן