Skip to content

אש פרצה במטוס 787 בנמל הית'רו בלונדון

האש פרצה אתמול אחר הצהריים במטוס של חברת התעופה אתיופיאן איירליינס. כל הטיסות הנכנסות והיוצאות הוקפאו זמנית. מניות בואינג בבורסה בניו יורק ירדו ב-6%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב צרות במטוס 787, לאחר שמטוס בואינג 787 דרימליינר, של חברת אתיופיאן איירליינס עלה אתמול בשעה 4 וחצי אחר הצהריים באש, על המסלול, סמוך למסוף בנמל התעופה הית'רו בלונדון. בעוד כוחות הכיבוי עוסקים בכיבוי האש. הוקפאו זמנית כל הטיסות הנכנסות והיוצאות בנמל. בזמן שפרצה האש במטוס, לא היו בו נוסעים.

787 של אתיופיאן איירליינס, לאחר כיסוי הדלקה
787 של אתיופיאן איירליינס, לאחר כיבוי הדלקה

עדיין לא ברור מה גרם לדליקה במטוס, אבל הבורסה בניו יורק הגיבה ומניות בואינג נפלו היום ב-6%.

בבואינג מנסים להבין

חברת בואינג דיווחה, כי היא מודעת לדליקה ואנשים מטעמה היו בזירת האירוע ומנסים להבין מה היו הנסיבות שגרמו לאש. "אנו יודעים על אירוע 787 בהית'רו. עדיין אף אחד לא יכול לומר שגם הפעם האשמה בסוללות, אבל זה עדיין די סביר".

מדוברות נמל היתרו נמסר, כי "אנחנו יכולים לאשר, כי הייתה אש פנימית במטוס של אתיופיאן איירליינס וששירותי החירום בנמל פעלו בהתאם".

בינואר קורקעו מטוסי 787 בעולם

בינואר השנה הורתה סוכנות התעופה הפדראלית לקרקע לקרקע את 50 מטוסי בואינג 787 בעולם. ההחלטה לקרקע את המטוסים התקבלה לאחר שמטוס מדגם זה של חברת אול ניפון, שהיה בטיסה מאובה לטוקיו עם 129 נוסעים ושמונה אנשי צוות, נאלץ לבצע נחיתת חירום בנמל התעופה טקאמאטוסו (Takamatsu) בגלל אש שפרצה באחת סוללת הליתיום-יון שבמטוס.

אתיופיאן הייתה הראשונה שהחזירה 787 לשירות

שלושה חודשים מאוחר יותר הייתה אתיופיאן איירליינס החברה הראשונה שהחזירה מטוס ה-787 לשירות. ההיתר להחזיר את המטוסים לשירות ניתן לאחר לאחר טיסות ניסוי שביצעה בואינג, לבחינת עמידותה של הסוללה המשודרגת בפעילות מבצעית.

שדרוג הסוללה

בכל מטוס 787 ישנם שתי סוללות ליתיום-יון שיצרו את הבעיות. עתה בנוסף לשדרוג המבנה הפנימי של הסוללות, המונע מגע בין תאי הסוללה והמאפשר את פעולתה בטמפרטורה הרבה יותר נמוכה, הוכנסו הסוללות לתוך ארגז העשוי פלדת אל חלד, כשצינור האוורור היוצא ממנו מחובר ישירות אל חוץ המטוס. בבואינג בהדגישו, כי במקרה של אירוע חריג של אש או עשן בסוללה, לא יפגעו שאר חלקי המטוס.

הערת NTSB

מן הראוי לציין, כי המינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTSB), בראשותה של דבורה הרשמן, טען לאחר שניתן האישור של FAA להחזיר את מטוסי 787 לשירות, כי למרות בדיקות מסיביות שבוצעו, לא ידועה הסיבה להתלקחות הסוללות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן