Skip to content

לפיד מבקש למנות את אורי שני ליועץ קבינט הדיור

בהמשך מבקש השר למנותו ליו"ר חברה ממשלתית שתטפל בפרויקט הדיור להשכרה. אורי שני ביקש לשמש בתפקידים אלה בהתנדבות ללא קבלת שכר או כל תנאים נלווים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אורי שני
אורי שני

שר האוצר, יאיר לפיד, מבקש למנות את אורי שני ליועץ מיוחד לקבינט הדיור, ובהמשך למנותו ליו"ר חברה ממשלתית ייעודית, שתטפל בפרויקט רחב ממדים של דיור להשכרה ששני היה מהוגיו המרכזיים.

 

 

לפיד מציין, כי אורי שני ביקש לשמש בתפקידים אלה בהתנדבות ללא קבלת שכר או כל תנאים נלווים. יחד עם זאת הבהיר שר האוצר, כי כל המהלכים הקשורים למינויו של שני יאושרו כדין על פי הנהלים הקיימים עם כל הגורמים המוסמכים. לפיד הודה לשני על הירתמותו לנושא הוזלת מחירי הדיור, נושא חשוב ומרכזי העומד במרכז סדר העדיפויות של משרד האוצר ועל הסכמתו לתרום מניסיונו הרב בתחום זה.

"למשוך אנשים טובים"

שר האוצר, יאיר לפיד "חלק מתפקידנו ומטרתנו היא למשוך לשירות המדינה אנשים טובים ובעלי ניסיון ולשכנע אותם לוותר על משכורות גבוהות בהרבה ועל תנאים משופרים במגזר הפרטי. לא כל שכן אורי שני, שמבקש לסייע לפרויקט הדיור בהשכרה בהתנדבות וללא כל תמורה בעבור עבודתו. אם כל אדם שמתבקש 'לבוא למילואים' בשירות המדינה יחשוש שיפתח נגדו מסע רדיפה והאשמות פופוליסטיות לא מבוססות, איש לא יסכים לבוא לעזור לנו בפרויקטים לאומיים שמטרתם להוציא מהבוץ את עגלת הכלכלה ולסייע לזוגות צעירים ולמעמד הביניים אורי שני הוא איש ערכי וחרוץ, שכבר הוכיח עצמו בפרויקטים בסדר גודל לאומי. אנחנו זקוקים לו הרבה יותר ממה שהוא זקוק לנו."

התיידד עם שרון

שני התיידד עם אריאל שרון במלחמת יום הכיפורים, כששרון שימש שר המסחר, התהדק הקשר ביניהם כאשר שני ניהל מאבק ציבורי במסגרת תנועת המושבים ובהמשך הוא עזב את תחום החקלאות והפך לעוזרו של שרון. יותר מאוחר מונה ליו"ר חברת עמידר ואחר כך ניהל עסקים שונים בתחום הנדל"ן.

מנכ"ל הליכוד

ב-1999 מונה מנכ"ל הליכוד. לאחר ניצחונו של שרון בבחירות מונה לראש לשכתו עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה במרץ 2001. הוא פרש במפתיע מתפקיד זה באפריל 2002. עם זאת, המשיך לשמש יועצו הקרוב של שרון בהחלטות מדיניות ופוליטיות, בין השאר במסגרת "פורום החווה" שכלל מספר מקורבים לשרון.

מנכ"ל בחברות נדל"ן

בשנים 2002 – 2005 היה שני מנכ"ל חברת שיכון עובדים וב-2005 – 2007 הי מנכ"ל חברת שכון ובינוי. בדצמבר 2007 מונה למנהל כלל עסקיו של איש העסקים ארקדי גאידמק בישראל ובעולם, אך הוא עזב את תפקידו לאחר כמה חודשים. לאחר מכן היה ממקימי "קרן גדעון", זרוע של מוסדות מנהליים לגביית חובות, וניהל אותה עד אוקטובר 2009, אז מונה למנכ"ל חברת "פולאר השקעות".

ניהל מו"מ קואליציוני מטעם יש עתיד

לאחר הבחירות בינואר 2013 מונה שני למנהל המשא ומתן הקואליציוני מטעמו של יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד, זאת במקביל להמשך תפקידו בפולאר השקעות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן