Skip to content

כוחות הטאליבן שוקלים להצטרף לשורות המורדים נגד אסד בסוריה

אנשי טליבאן מפקיסטן ביקרו בסוריה כדי להקים בה בסיס "ולהעריך את צורכי הג'יהאד". אם גם הם יצטרפו ללחימה, לצד לוחמי אל קעידה ואחרים, הם יגבירו את הכאוס בשורות המורדים באסד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נשאבים למלחמה בסוריה
נשאבים למלחמה בסוריה

לפני ימים אחדים נרצח מפקד בצבא סוריה החופשית ואתמול התנגשו לוחמיו עם לוחמים מקורבים לאל-קאעידה במחסום דרכים ברובע בוסטן-אל-קאסר שבעיר חאלב – מחסום שמפריד בין המורדים לצבא סוריה.

לדברי משקיפים, המחלוקות בין קבוצות יריבות בקרב המורדים בסוריה אחראיות במידה חלקית להצלחות האחרונות של הנשיא אסד במלחמת האזרחים. וקיים חשש שאם המתחים יסלימו, הם יפגעו עוד במאמצי המורדים.

מנהיגים בצבא סוריה החופשית, שנתמך בידי מדינות ערב והמערב, אמרו שהם לא רואים בארגון המדינה האסלאמית של עיראק והלבנט אויב, אבל הם יגנו על עצמם.

"הם מוזמנים לסייע לנו להילחם במשטר", אמר קולונל עבדל רחמן סווייס, חבר המועצה הצבאית העליונה של צבא סוריה החופשית, "אבל אם בכוונתם לעורר סכסוכים, לאכוף הבנה חדשה של הדת ולהפוך את סוריה לאפגניסטן נוספת, אנו ננקוט בצעדים הנדרשים".

יחידות צבא סוריה החופשית לוחמות לעיתים לצד קבוצות בעלות אידיאולוגיה שונה, כגון מדינת האסלאם, אבל היריבויות בין הארגונים מתגברות וקבוצות הקשורות לאל-קאעידה מואשמות ברצח מפקדים של יחידות מורדים מתונות.

דובר של ארגון טליבאן אמר לכתבים שאנשי הארגון ביקרו בסוריה והקימו בה בסיס בסיוע לוחמים לשעבר באפגניסטן ממוצא מזרח תיכוני שעברו לסוריה בשנים האחרונות. הוא הוסיף שלפחות 12 מומחי לוחמה וטכנולוגיה הגיעו לסוריה בחודשיים האחרונים.

הטליבאן הפקיסטני לוחם כבר שנים רבות בעיקר נגד ממשלת פקיסטן, שנמנעת בינתיים מתגובה על הבשורה מסוריה, וכעת מתברר שהארגון הסוני הקיצוני סבור שהסונים שהם רוב תושבי סוריה מדוכאים על ידי השלטון שרובו שיעי, ומצווה לבוא לעזרתם.

הדובר הוסיף ש"יש עשרות פקיסטנים המקווים להצטרף ללחימה נגד צבא סוריה, אך בינתיים אנו מייעצים להם היא שנכון לעכשיו יש די כוח אדם בסוריה".

לוחמים פקיסטנים לחמו בעבר במרכז אסיה ובאזור הבלקן. רבים לחמו במלחמת האזרחים שהתחוללה בבוסניה בשנים 1992-1995; אחרים לחמו לצד אזרבייג'ן בעימות נגורנו-קראבך בשנים 1988-1994.

לדברי מקורות, ארגונים אנטי שיעים בפקיסטן נהנים מגישה לקרנות צדקה שהוקמו על ידי שייחים מזרח תיכוניים הרואים באוכלוסיות השיעיות בנחלותיהם בעיה.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    14 ביולי 2013 @ 19:26

    אולי הם סכנה למשטר אסאד אבל הם גם סכנה לישראל אלה איך החברה אומרים אין להם אלוהים מלבד אללאה ומוחמד נביאו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן