Skip to content

עסקאות "הרגע האחרון" לחו"ל – איך לא ליפול בפח

עונת הקיץ החלה ואיתה גם גל הנסיעות לחו"ל. צרכנים רבים בוחרים לנסוע לחו"ל בעסקאות מוזלות הנעשות ברגע האחרון. גם בעסקאות מסוג זה חשוב לשים לב לפרטים. עו"ד סלעית קולר, יועצת משפטית במועצה לצרכנות ריכזה כמה טיפים שיקלו עליכם לבצע עסקה שכזו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אתר "הדקה ה-90". במיוחד בהזמנה באינטרנט, כדאי לצלם מסך של כל פעולה ולתעד אותה

• לפני חתימה ואישור העיסקה, יש לקרוא בעיון את המסמכים שנשלחו על ידי סוכנות הנסיעות או הגורם עימו מבצעים את העיסקה, ולוודא שפרטים מהותיים כמו שמות הנוסעים, יעד הטיסה, שם בית המלון וכל הפרטים המהותיים לעיסקה, כולל בקשות מיוחדות שביקשתם – כולם מופיעים במסמך המקורי עליו חתמתם.

• לא לוותר על ביטוח ביטול טיסה, בריאות וכבודה.

• חשוב להדגיש, כי החוק שמאפשר לבטל עסקאות שנרכשו בטלפון או באמצעות האינטרנט בעלות נמוכה ביותר, איננו חל ברוב המקרים על עסקאות של ה"רגע האחרון". החוק לא חל על עסקה אשר המועד שנקבע למתן השירות הוא בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, ממועד עשיית העסקה. לכן, לפני ביצוע התשלום יש לברר במפורש מה תנאי הביטול של העסקה.

נתב"ג. במיוחד בעיסקאות של הרגע האחרון יש לתעד, באמצעות צילום מסך המחשב, כל צעד בעיסקה. (צילום: עירית רוזנבלום)
נתב"ג. טרם יציאתכם מהארץ, יש לבקש את שם חברת התעופה שמבצעת את הטיסה ואת הדרכים ליצור עימה קשר. (צילום: עירית רוזנבלום)

• יש לתעד את הפרסום שעל פיו פניתם לבצע את העסקה, את מועד הפרסום ואת כל הפרטים שנמסרים על בית המלון ומועדי הטיסה והמחיר.

• בעסקאות טלפוניות – ברגע שנציג המכירות מתחיל לבקש תוספות כסף או לחרוג מהעיסקה אשר פורסמה, רצוי לוותר עליה ולנסות בחברה אחרת.

• לכל הבטחה שניתנה בעל פה (מיקום בית המלון, הפעלות לילדים וכדומה) יש לדרוש כיסוי בכתב בהזמנה, חתימת הנציג וחותמת החברה.

• יש לבקש את מספרי הטלפון, הכתובת ומספר הפקס של בית המלון בחו"ל ולהתקשר לוודא שאכן רשומה הזמנה על שמכם. בטרם יציאתכם מהארץ יש לבקש את שם חברת התעופה שמבצעת את הטיסה ואת הדרכים ליצור עימה קשר. כדאי להתקשר לחברת התעופה ולוודא כי אכן אתם רשומים לטיסה שעליה שילמתם ולברר את מועד יציאתה.

• כדאי להקליט את השיחות עם מוקדי ההזמנות.

• במקרה של שינויים מהותיים בעסקה לאחר התשלום, כגון החלפת בית מלון או דרישה לתוספת תשלום, רצוי לתעד את השיחה ולדרוש לבטל את העיסקה ללא תשלום.

• אם נגרמו לכם נזקים כספיים, כמו שיחות טלפון לחו"ל, נסיעות במוניות בשל החלפת בית המלון, רכישת בגדים עקב עיכוב בקבלת הכבודה וכדומה, שמרו את החשבוניות/הקבלות ותעדו את הנזק, כדי שתוכלו להוכיח את הטענות. אפשר גם להקליט את השיחות עם נציגי השירות של החברה או את הרעשים בבית המלון הנטענים וכדומה.

• לקבוצה יש יותר כוח, ולכן רצוי וכדאי להתארגן עם כמה נוסעים/נופשים, אם הנזק הנטען נגרם גם להם.

• בעסקאות שבהן מועבר מסמך בכתב לצרכן, והוא נדרש לחתום עליו, יש לקרוא ולמחוק סעיפים המתירים לחברה החלפת בית המלון או שינוי תנאים מהותיים אחרים.

• מאחר שעל פי החוק בעסקאות עם סוכנות נסיעות שנערכות פנים אל פנים חייבים למסור מידע בכתב (טופס גילוי), יש לדרוש גם במקרים של קנייה מרחוק את המידע בכתב לפני ביצוע העסקה.

• אם הצרכן נכה או שיש לו צרכים מיוחדים מסיבות בריאותיות או אחרות, יש לציין זאת בכתב לסוכנות הנסיעות ולתעד כל דרישה או הבטחה הקשורים לעניין זה בהזמנה או במסמך בכתב .

ואחרי כל זה, נסיעה טובה ותחזרו בשלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן