Skip to content

מבצע להגברת הבטיחות בהסעות התלמידים

משרד התחבורה הורה היום לרשויות המקומיות להעביר לידיו את רשימת חברות המסייעות תלמידים לבתי הספר, כדי לוודא שכל חברות ההסעה עומדים בתקנות ובנהלים שנקבעו. לקראת פתיחת שנת הלימודים יתקיים מבצע בכל הארץ, שבמסגרתו יבוצעו ביקורות יזומות לאוטובוסים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת החלטתו להגביר את הבטיחות בהסעות תלמידים הורה היום משרד התחבורה לכל הרשויות המקומיות ולקציני הבטיחות בארץ להעביר אליו בדחיפות את רשימת כל חברות ההסעה שזכו במכרזים להסעת תלמידים לבתי הספר, במטרה לבדוק את כשירותם להסעת תלמידים. 

חגורות בטיחות באוטובוס. (צילום: בטיחות בדרכים, בב"ד)
חגורות בטיחות באוטובוס. (צילום: בטיחות בדרכים, בב"ד)

על פי תקנות התעבורה חייבות כל חברות האוטובוסים, המסיעות תלמידים וילדים לבתי הספר להעסיק קצין בטיחות ולעמוד בתקנות התעבורה בכל הנוגע להסעה של תלמידים לבתי הספר.

דגשים בטיחותיים

בחוזר מיוחד שנשלח לכל הרשויות המקומיות בארץ נדרשים מנהלי חברות ההיסעים וקציני הבטיחות לוודא את תקינותם של האוטובוסים והתאמתם להסעת תלמידים, תוך מתן דגש מיוחד לנושא חגורות בטיחות, פנסי סימון מיוחדים לרכבי הסעת, תלמידים ושילוט מיוחד בכלי הרכב.

כשירות הנהגים

מנהלי חברות ההיסעים וקציני הבטיחות מתבקשים להקפיד על כשירותם של הנהגים להסעת תלמידים ולרענן את ההנחיות בנושא עליית ילדים לאוטובוס והירידה ממנו. בנוסף לכך נדרשים מנהלי החברות לוודא כי לכל הנהגים המסיעים תלמידים יש היתר מיוחד להסעת תלמידים, ברישיון הנהיגה וכי הם פועלים בהתאם לתקנות התעבורה.

שר התחבורה ישראל כץ קרא לכל ראשי הרשויות המקומיות בארץ לוודא כי כל חברות ההסעה שזכו במכרזים להסעת תלמידים עומדים בתקנות ובנהלים שנקבעו "על כל אחד ואחד מאתנו לתרום את חלקו למען הבטחת שלומם של ילדינו. אני אומר זאת לא רק כשר התחבורה והבטיחות בדרכים אלה בראש ובראשונה כהורה". ציין כץ.

ביקורות יזומות

לקראת פתיחת שנת הלימודים יוזם השר כץ מבצע נרחב סמוך לבתי הספר בכל הארץ, שבמסגרתו יבוצעו ביקורות יזומות לאוטובוסים המסיעים תלמידים לבתי הספר. במשך המבצע יתפרסו ניידות בטיחות ושוטרי משטרת התנועה סמוך לבתי הספר ויבצעו בדיקות תקינות של אוטובוסים המסיעים תלמידים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן