Skip to content

סגנית ראש ממשלת סין ביטלה את ביקורה בישראל

בעקבות עיצומי העובדים במשרד החוץ בוטלו גם ביקורי עוזר שר החוץ הסיני, נשיא העצרת הכללית של האו"ם, סגן ראש ממשלת וייטנאם, שר החוץ של סינגפור, ראש ממשלת סמואה, שר החינוך והתרבות של הונגריה, שר הסחר של הונג קונג, שר הפנים וההגנה של גאנה, שר החוץ של אוגנדה ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיצומי העובדים במשרד החוץ, נותנים את אותותיהם על ביקורי בכירים ממדינות אחרות בישראל. שגרירת סין בישראל הודיעה אמש על ביטול ביקורה של סגנית ראש ממשלת סין, ליו יאן-דונג, בישראל בשל עיצומי משרד החוץ. הביקור היה אמור להתקיים בין התאריכים 10-13 באוגוסט ובמהלכו הייתה צפויה להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא, שמעון פרס.

ביטלה את ביקורה בישראל בגלל עיצומי העובדים במשרד החוץ. ליו ינדונג (צילום: ויקיפדיה)
ביטלה את ביקורה בישראל בגלל עיצומי העובדים במשרד החוץ. ליו ינדונג (צילום: ויקיפדיה)

יאן-דונג היא האישה הבכירה ביותר במערכת השלטונית בסין והיא האחראית על הטיפול בתחומי המדע, האקדמיה והחינוך – נושאים שאותם הייתה אמורה לקדם במהלך ביקורה בישראל. כמו כן הייתה צפויה לחתום על שורה של הסכמים במהלך הביקור, שמטרתם לחזק את הקשרים בין המדינות.

ביטול זה מצטרף לביטול ביקורו של עוזר שר החוץ הסיני, לה יוצ'נג, שהיה אמור לבקר בישראל השבוע ולעמוד בראש דיאלוג תכנון מדיני עם ישראל. כזכור, במאי השנה יצא ראש הממשלה לביקור בכדי לקדם את היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות ועל כן ביטול ביקורי הבכירים בסין מהווה פגיעה קשה במאמצים אלה.

ביטולים נוספים בעקבות עיצומי משרד החוץ: נשיא העצרת הכללית של האו"ם, ווק ירמיץ', שהיה אמור להגיע לביקור רשמי בארץ ב-31 ביולי. ירמיץ', לשעבר שר החוץ הסרבי ובן למשפחה של חסידי אומות העולם, אמור היה להיפגש עם הנשיא פרס ועם ראש הממשלה נתניהו. גם סגן ראש ממשלת וייטנאם הודיע על ביטול ביקורו שהיה צפוי להתקיים בין ה-18-21 לאוגוסט.

מוועד עובדי משרד החוץ, נמסר: "צר לנו שהגענו למצב שביקורים רשמיים וחשובים מתבטלים. לצערנו עד כה לא התקיים משא ומתן רציני וענייני על דרישותינו ועל כן לא נותר לנו אלא להחריף את העיצומים הננקטים. הסחבת שנוקט משרד האוצר, וגישתו המזלזלת במצוקות הקשות של עובדי משרד החוץ אינם מאפשרים להבאת סכסוך העבודה לסיומו ובכך גורמים לפגיעה חסרת תקדים ביחסי החוץ של מדינת ישראל ובתדמיתה של מדינת ישראל בעולם".

מתחילת העיצומים במשרד החוץ נרשמו מספר ביטולים רשמיים של אורחים מרחבי העולם, בהם: שר החוץ של סינגפור, ראש ממשלת סמואה, שר החינוך והתרבות של הונגריה, שר הסחר של הונג קונג, שר הפנים וההגנה של גאנה, שר החוץ של אוגנדה ועוד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן