Skip to content

מתנדבי התנועה הקיבוצית ילוו חיילים במאה שערים

אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, בראשותו של יואל מרשק, מגייס מתנדבים לליווי חיילים המבקרים במאה שערים, כדי למנוע התנכלויות ומעשי תקיפה נגדם. על המתנדבים להיות "מגיל צבא ועד 80, קרי מזג ואכפתניקים". המשטרה ועיריית ירושלים קיבלו הודעה על היוזמה המתוכננת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, בראשותו של יואל מרשק, מבטיח ללוות חיילים המבקרים בשכונת מאה שערים.

יואל מרשק (צילום: מעמוד הפייסבוק שלו)
יואל מרשק (צילום: מעמוד הפייסבוק שלו)

במכתב שהפיץ היום מרשק, בדואר האלקטרוני, הוא הודיע כי לנוכח ההתנכלות המילולית והפיזית לחיילים המבקרים בשכונת מאה שערים, למשפחותיהם ולחבריהם – יפתח אגף המשימות נקודת אבטחה ליד מאה שערים.

נקודת האבטחה תיפתח בצומת רחובות "שרי ישראל" – רש"י ליד כיכר נורדאו. כל חייל שיעבור דרך נקודת האבטחה ויבקש סיוע – ילווה רגלית או ברכב. "במידה ויווצרו תנאים מאיימים נזעיק טלפונית את המשטרה – הליווי יעשה ללא שום כלי משחית", נאמר במכתב שהופץ.

הימים שבהם יפעלו הליוויים של החיילים, בשכונת מאה שערים: מדי יום חמישי בשעות 12:00-21:00 וכל יום שישי בשעות 10:00-18:00.

במכתב שהפיץ מרשק הוא מבקש בחורים שיתנדבו למשימות הליווי "מגיל צבא ועד 80, קרי מזג ואכפתניקים". במכתב אומר מרשק: "חשוב שיהיו רבים בנקודת הריכוז – ליד מאה שערים". לדברי מרשק גורמי הביטחון והעירייה יודעו מראש על הפעולה המתוכננת. מתנדבים יוכלו להירשם במזכירות מחלקת המשימות מדי יום 8:00-17:00, בטל': 03-6925398, בפקס: 03-6925399 או באמצעות המייל: [email protected]. ניתן גם להתקשר לרויטל בטלפון: 054-4899744.

העתקים ממכתבו שיגר מרשק למפכ"ל משטרת ישראל, למפקד מחוז ירושלים במשטרה וכן לארגונים ולעמותות הפועלות בנושא השוויון בנטל.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי: "צעירים חרדים שבחרו להתגייס לצה"ל עשו מעשה אמיץ והם ראויים לכל שבח. ההתקפות האלימות על הצעירים החרדים שבחרו להתגייס מצד חבריהם לעדה החרדית – בזויות והמדינה הייתה צריכה לפעול בתקיפות למגרן. אנו מתגייסים למבצע, אם נצטרך – נגן בגופנו על החיילים החרדים.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו התייחס היום בישיבת סגל הפיקוד הבכיר לאירועי תקיפת חיילים ע"י חרדים: "כל תקיפת חייל או איש ציבור היא חמורה לכשעצמה, וחמורה שבעתיים על הרקע האמור ויש לראות בה כהרמת יד על הבסיס הדמוקרטי עליו מושתתת המדינה, ומכאן החומרה היתרה שיש לייחס לכל אירוע ואירוע שכזה". 

דנינו ציין את פעילות האכיפה הנחושה והמיידית של שוטרי מחוז ירושלים במעצר החשודים, באירועים האחרונים, הנחה למצות את הדין עם כלל המעורבים ולהמשיך במדיניות אכיפה נחושה כנגד מפרי החוק והסדר. המפכ"ל קורא למנהיגות הרבנית להוקיע את המעשים שאינם מכבדים את הקהילה כולה.

בינתיים הגישה היום התנועה לאיכות השלטון, בקשה דחופה למתן צו ביניים לבית המשפט העליון – שימנע משר הביטחון לדחות את גיוסם של תלמידי הישיבות, ילידי השנתונים 1994 ו-1995.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת שבית המשפט יורה לשר הביטחון, משה יעלון, להימנע מדחיית מועד התייצבותם לשירות סדיר של תלמידי הישיבות ילידי שנתונים 1994 ו- 1995. חלק מילידי השנתונים האלה כבר קיבלו צווי גיוס והראשונים בהם אמורים להתייצב לגיוס החל מיום 18.8.13 ומקצתם טרם קיבלו צווי גיוס. בעתירה מבקשת התנועה להוציא צו ביניים שיאסור על השר לדחות את גיוסם של תלמידי הישיבות, זאת עד לאחר בירור העתירה והכרעה בה.

 התנועה לאיכות השלטון מדגישה לפני בית המשפט כי לשר הביטחון לא קיימת הסמכות להעניק פטור גורף מגיוס למגזר שלם, מבלי לבחון את הנסיבות באופן פרטני. זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון מזכירה כי בית המשפט הוציא לפני מספר חודשים צווים על תנאי שעניינם דחיית הגיוס של בני השנתונים אשר היו בעת מתן הצווים בני 19-30. זאת, מתוך הבנה המסתמכת על המצג שהציג שר הביטחון בכתב התגובה ובדיון שנערך בבית המשפט לפי יגויסו בני שנתונים 1994 ו- 1995 כבר בחודש יולי 2013.

 עוד מזכירה התנועה, כי כפי שידוע היטב לבית המשפט, לממשלה ושר הביטחון עצמו, החל מחודש אוגוסט הקרוב, ייכנסו עשרות אלפי תלמידי ישיבות, אשר שירותם נדחה בעבר עקב חוק טל, תחת גדרי סעיף 20 לחוק שירות בטחון. המשמעות של כך היא, שהחל מחודש אוגוסט הקרוב, מתחילה תקופה של 12 חודשים אשר ייגרעו מתקופת השירות הכוללת שלהם, ובסופם (אוגוסט 2014) יהיו פטורים משירות צבאי בכלל.

 הבקשה הדחופה למתן צו ביניים מוגשת כחלק מעתירת התנועה לאיכות השלטון אשר הוגשה לפני כשנה, הדורשת  משד הביטחון לקיים את חוק שירות בטחון על כלל אזרחי המדינה, נוכח פקיעת תוקפו של חוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אמונתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן