Skip to content

פרס: קרי הצליח לקדם סיכויים לפתיחת משא ומתן

בהצהרה מיוחדת שנשא בפני נציגי התקשורת הזרה בישראל אמר הנשיא: "ממידע האחרון שיש ברשותי, מזכיר המדינה ג'ון קרי הצליח לקדם את הסיכויים לפתוח במשא ומתן. אני מעריך את המאמצים ויודע כי המהלך הינו רציני. הימים הקרובים הינם קריטיים ואנו ממש במרחק נגיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס אומר כי מזכיר המדינה האמריקני, ג׳ון קרי, הצליח לקדם את הסיכויים לפתיחת מו"מ עם הפלסטינים.

בהצהרה מיוחדת שנשא בפני נציגי התקשורת הזרה בישראל אמר הנשיא: "ממידע האחרון שיש ברשותי, מזכיר המדינה ג'ון קרי הצליח לקדם את הסיכויים לפתוח במשא ומתן. אני מעריך את המאמצים ויודע כי המהלך הינו רציני. הימים הקרובים הינם קריטיים, ואנו ממש במרחק נגיעה. אני מאמין כי המאמץ הכביר מביא לפירות הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני – שני הצדדים עושים מאמץ עליון להתגבר על המכשולים האחרונים". 

שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
מכשולים אחרונים. שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

על רקע דברים אלו שיגר נשיא המדינה קריאה לאיחוד האירופי למנוע את המהלך אשר עשוי לסכל את תהליך השלום: "היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי ידידותיים ויש לי הכבוד העצום לאיחוד האירופי. אני פונה לידידינו באירופה ואומר: חכו עם החלטתכם – תנו עדיפות לשלום. אל תובילו מהלך של סנקציות לא אחראי שיחבל במשא ומתן המדיני. החלטת האיחוד הארופי לא נדרשת ואינה בזמן. הנושאים שעל הפרק מורכבים ורגישים – דחו את החלטתכם". הנשיא שב והדגיש "תנו לשלום עדיפות והזדמנות, החלטתכם עלולה להביא למשבר נוסף באזורנו"

הנשיא הדגיש כי ישנה חשיבות רבה לתמיכה הפומבית והרוח הגבית שנותנת הליגה הערבית ליוזמתו של קרי: " התמיכה הפומבית אשר הפגינה הליגה בערבית חשובה לקידום המשא ומתן".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    18 ביולי 2013 @ 20:21

    ההנהגה הפלסטינית החליטה לחזור לשולחן המשא ומתן, אך בתנאי אחד: קבלה של הזמנה אמריקנית לשיחות עם ישראל על בסיס הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' –אם העמדת תנאים כאלה שהשיחות טרם נפתחו איני מבין איך פרס אופטימי כל כך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן