Skip to content

בלשי זבולון לכדו את שודד הפתקים הסדרתי

לאחר חקירה ומעקב סמוי, נעצר הלילה גבר תושב הקריות החשוד כי שדד עשרה בנקים באמצעות פתק בלבד. איתו נעצרה בת זוגו שסייעה לו. מעצרו של החשוד הוארך היום בחמישה ימים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום חודשים של חיפוש ומבוכה, הצליחו בלשי משטרת תחנת זבולון בקרית חיים, לעצור הלילה (שלישי), גבר החשוד בעשרה מקרי שוד של סניפי בנק בצפון שכונה "שודד הפתקים". מדובר בגבר תושב קריית ביאליק כבן 40. כמו כן נעצרה זוגתו, תושבת חיפה כבת 40, החשודה שסייעה לו.

מהמשטרה נמסר כי לאחר מעקב סמוי של כחודש ימים, נעצרו החשודים הלילה בעת שבילו בחוף "כאמל" המצוי מול תחנת הרכבת במבואות חיפה. שני החשודים נלקחו לתחנת זבולון לחקירה, והמשטרה מתכוונת להביאם הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בקריות.עוד נודע כי בשלב זה מכחיש החשוד את המיוחס לו.

השודד כפי שנלכד בעדת מלמת האבטחה (צילום: משטרת ישראל)

המשטרה מוסרת כי בחיפוש שנערך בבית החשוד נמצאו המשקפיים וכובע המצחייה ששימשו אותו על פי החשד בביצוע מעשי השוד וכמות גדולה של כסף. מאז חודש אפריל השנה, נהג השודד להגיע לסניפי בנק קטנים ולהגיש לפקידה פתק שעליו נכתב כי מדובר בשוד, וכי עליה לתת לו את הכסף. לעתים ציין כי הכסף נחוץ לו לתרופות או לניתוח. הוא לעולם לא השתמש באקדח ולכן לא יואשם, אם יואשם, בשוד מזוין, שעליו הענישה חמורה יותר במדרג הענישה הפלילית. לעתים יצא השודד ובידו שלל של עשרות אלפי שקלים ולעתים עם כמה מאות שקלים. בסך הכול הוא שדד קרוב למאה אלף שקלים. בת זוגו תיחקר בחשד שסייעה לו להימלט ברכב מילוט ובדרכים אחרות. בדיון להארכת מעצרו שנערך בצהריים בבית משפט השלום בקריות, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בשמונה ימים. שופטת בית המשפט לובנהשלאעטה חלאילה, האריכה את מעצרו בחמישה ימים, עד יום ראשון הקרוב. השופטת נעתרה לבקשת עורך דינו, תומר נאוה, שטען כי לחשוד אין עבר פלילי ויש לו טענת אליבי להוכחת חפותו, ואסרה לפרסם את שמו ותמונתו עד לדיון הבא.  עוד עלה מהדיון כי המשטרה מצאה סתירות בין עדותו של החשוד לבין זו של חברתו לחיים. לטענת עו"ד נאוה, כי מרשו הוכה על ידי השוטרים במהלך המעצר, אמרה השופטת שאיננה מוצאת לכך סימוכין בדבריו במשטרה והפנתה את הפרקליט למסור תלונה למח"ש. 

שדד בנקים בלי נשק, החשוד מכחיש (צילום: רפי מיכאלי)

שודד חקיין

בשבוע שעבר פורסמו תמונותיו בתכנית טלוויזיה בערוץ 10. החשוד לא זוהה בעקבות פרסום התמונות, אבל הפרסום גרם לתושב עכו, כבן 30, להחליט לחקות את השיטה. הוא הגיע לסניף בנק לאומי ברחוב אח"י אילת בקריית חיים שבחיפה, הושיט לפקידה פתק שעליו נכתב: "זהו שוד, תני את כל הכסף", ולאחר שקיבל כמה אלפי שקלים עזב את המקום.

זמן קצר לאחר השוד, עצרו שוטרי תחנת זבולון את החשוד, שכמו השודד המקורי, חבש קסקט והרכיב משקפי שמש. מפקד משטרת זבולון, ניצב משנה אילן סרדל, סיפר כי החשוד הודה בשוד, והכסף נתפס על גופו. לדבריו, החשוד הסביר לחוקרים שקיבל את הרעיון מהשודד הסדרתי כפי שראה בטלוויזיה, ומאחר שהיה זקוק לכסף בשל מצבו הכלכלי הקשה, החליט לפעול באותה השיטה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן