Skip to content

לפיד: עובדי משרד החוץ עשו מעשה לא ייעשה ועצרו המשלחות לפולין

בתגובה מאשים יו"ר ועד עובדי משרד החוץ את לפיד בהתנהלות חסרת אחריות. "עד היום לא שמענו את קולך בנושא. אני קורא לך להתערב עוד היום במשבר ולהפגש עמנו – בלי מתווכים, בלי לוביסטים ובלי יח"צנים – כדי להביא לסיום מהיר של סכסוך העבודה, לטובת כולנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר, יאיר לפיד, תוקף את עובדי משרד החוץ ומאשים אותם ב"מעשה שלא ייעשה", על כך שבגלל עיצומיהם מתבטלות משלחות הנוער לפולין. בתגובה משיב לו יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ: "עד היום לא שמענו את קולך בנושא. אני קורא לך להתערב עוד היום במשבר ולהפגש עמנו".

וכך כתב שר האוצר לפיד, בעמוד הפייסבוק שלו: "עובדי משרד החוץ מנהלים מול האוצר סכסוך עבודה המלווה בעיצומים. הם שכרו לוביסטים ויח"צנים ואפילו זה במסגרת החוק, אלא שעכשיו הם עשו מעשה שלא יעשה: במסגרת העיצומים הם מסרבים להנפיק דרכונים דיפלומטhים למאבטחי השב"כ היוצאים עם משלחות תלמידי התיכון למחנות ההשמדה לפולין. הפעולה הזו גרמה כמובן לביטול המשלחות, למרות שהמשפחות כבר שילמו על הנסיעה.

"מותר לנהל סכסוך על שכר, אבל אסור לעשות אותו על גבם של ילדים שנוסעים למצעדי החיים באושוויץ ובירקנאו", כתב שר האוצר.

במקביל לדברי לפיד הודיע האוצר כי המדינה תבקש לערער על החלטת בית הדין האזורי לעבודה שלא לחייב את עובדי משרד החוץ להנפיק דרכונים דיפלומטיים למאבטחי השב"כ שאמורים ללוות את משלחות הנוער למצעד החיים בפולין.

בתגובה לדברים שכתב שר האוצר, כתב לו יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ: "כבוד השר, יאיר לפיד, אבקש להציג בפניך את העובדות לאשורן. סכסוך העבודה במשרד החוץ נמשך למעלה מארבעה חודשים, שבמהלכם התעלמו פקידי משרדך לחלוטין מהעיצומים ואף אמרו, כי 'זה לא מזיז להם'. הם סירבו לנהל עמנו מו"מ בתום לב.

"חשוב לי להדגיש, כי אנו עובדי מדינה ומשרתי ציבור", כתב יאיר פרומר. "רבים מאתנו נאנקים יום-יום תחת נטל כלכלי בלתי נסבל, לאחר שבני זוגנו נאלצו לוותר על הקריירה. אנו נשלחים אלפי קילומטרים כדי לשמור על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, ומוותרים בשל כך על קשר עם המשפחה וההורים. כעת, במקום להביא לסיום המשבר, בחרו פקידי משרדך להעניש אותנו על העיצומים הלגיטימיים שאנו נוקטים ולנכות שליש משכרנו. רבים מהשליחים בחו"ל יוותרו כעת בלי יכולת להמשיך ולשלם את שכר הדירה בארצות שאליהן ממשלת ישראל שלחה אותם.

"זו התנהלות חסרת אחריות. אדוני השר", ממשיך וכותב יו"ר ועד עובדי משרד החוץ. "משרדך הוא האמון על פתרון המשבר, אבל עד היום לא שמענו את קולך בנושא. אני קורא לך להתערב עוד היום במשבר ולהפגש עמנו – בלי מתווכים, בלי לוביסטים ובלי יח"צנים – כדי להביא לסיום מהיר של סכסוך העבודה, לטובת כולנו".

דבריו של שר האוצר עוררו תגובות חריפות נוספות, בעמוד הפייסבוק שלו. רום דביר כתב: "כבוד שר האוצר, אני מדריך מסעות לפולין, כל הנראה המסע שאני מוציא בסוף אוגוסט יבוטל. אני כועס ומאוכזב. אבל לא על עובדי משרד החוץ המסכנים שהכלי היחידי שנותר להם מול האטימות שלך ושל רוה"מ הוא כלי השביתה. במקום להמשיך במסע ההסתה שאתה מנהל נגד העבודה המאורגנת, תפתור את המשבר. אז אם צריך לסבול כמדריך במסע שאני מתכונן אליו כמה חודשים אני מוכן לסבול ולחזק את העובדים".

ואלון שמחיוף כתב: "כמי ששירת בשגרירות ישראל בוורשה וסייע לא פעם ולא פעמיים למשלחות הנוער לפולין, אני ממש מתבייש בניסיון הציני של שר האוצר להשתמש בזכרון השואה ככלי לשבירת עיצומים לגיטמיים. חבל ששר האוצר לא משקיע את זמנו בפתרון המשבר במשרד החוץ, ובמקום זאת מעדיף להעלות סטטוסים הזויים בפייסבוק. שר האוצר לא יכול להתנער מאחריות. הוא יכול לפתור את המשבר במשרד החוץ, אם רק ירצה".

במקביל – וללא קשר להתקפה של שר האוצר – טוענים בוועד העובדים של משרד החוץ כי אנשי האוצר מנסים לשבור את רוח העובדים במגזר הציבורי ולזרוע בו הרס ככל העולה על רוחם.  בנוסח מכתב שפרסמו באתר שלהם מאשימים עובדי משרד החוץ כי האוצר מפעיל, בין היתר, שירותי תגובות בתשלום באינטרנט על מנת להכפיש סקטורים שלמים בשירות הציבורי. "כך היה במאבק העובדים הסוציאליים, מאבק הרופאים, מאבק עורכי הדין וגם במאבקנו הנוכחי. אנשי משרדך מפיצים כבשגרה נתונים מסולפים בנוגע למשכורות לכאורה בשירות הציבורי, נתונים אשר להם ולאמת אין דבר מן המשותף. הם מהתלים בבתי המשפט ואף לא מהססים לשקר לציבור בראיונות הניתנים על ידם בטלוויזיה", נאמר במכתב. 

[related-posts]

1 Comment

  1. פנינה כץ
    30 ביולי 2013 @ 20:04

    כמה השפלות עוברים עובדי משרד החוץ
    אבל להיתקל בצביעות כזאת כמו ששר האוצר הפגין בדבריו, אפילו זקני משרד נחוץ לא זוכרים.
    בושה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן