Skip to content

מתפנה לשלום במזרח התיכון: שוויץ חוגגת 722 שנות עצמאות

שגריר שוויץ בישראל, ד"ר אנדריאס באום, חגג בסוף השבוע שעבר ברמת גן את 722 השנים לייסוד הקונפדרציה של שוויץ. גם בחום אוגוסט הוגש רקלט, והשגריר הביע תקווה לראות בפריצת השלום עוד במהלך כהונתו בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
העיר טון בשוויץ. שיא התיירות הישראלית לשוויץ היא באוגוסט. (צילום: עירית רוזנבלום)
העיר טון בשוויץ. שיא התיירות הישראלית לשוויץ היא באוגוסט. (צילום: עירית רוזנבלום)

 

חצאי חריצי גבינה שוויצרית גדולים, שהוצמדו לברזל מלובן, וניגרו לוהטים אל צלחות שבהן היו מונחים תפוחי אדמה קטנים, מלפפון יבלות חמוץ ובצלצלים כבושים – היו הלהיט באירוע שקיים בערבו של יום חמישי החולף ה-1 באוגוסט, שגריר שוויץ בישראל, ד"ר אנדריאס באום. זאת לרגל מלאת 722 שנים לייסוד הקונפדרציה של שוויץ.

מכינים רקלט: מצמידים חצאי חריצי גבינה שוויצרית גדולים, לברזל מלובן, ומטילים אותם לוהטים לצלחת. (צילום: עירית רוזנבלום)
מכינים רקלט: מצמידים חצאי חריצי גבינה שוויצרית גדולים לברזל מלובן, ומטילים אותם לוהטים לצלחת. (צילום: עירית רוזנבלום)

לאכול רקלט באוגוסט, דומה מעט להתענגות על צ'ולנט באוגוסט.

השגריר עצמו הודה ש"לאכול רקלט בקיץ במזרח התיכון, דורש לא מעט כוח סבל, אבל אני בכל זאת מקווה שתהנו".

ואכן, לפי התורים שהשתרכו לפני תחנות החלוקה של הרקלט, ישראלים וגם אורחים זרים, רצו להתחבר לרגע לשוויץ בערב החם והלח ברמת גן.

עשור ליוזמת ז'נבה

השגריר הנמרץ, שהגיע לישראל לפני כשנה, אחרי שירות של ארבע שנים בניגריה, מבקש להרחיב את הקשרים התרבותיים בין ישראל לשוויץ וכן הביע תקווה שהשנה השנייה לכהונתו תהיה השנה שבה יהפוך השלום למציאות. לדבריו, שוויץ חשה מעט שושבינה של השלום המקווה הזה, במלאת עשר שנים ליוזמת ז'נבה, אותה הצעה להסכם קבע ישראלי-פלסטיני שניסחו צוותים לא רשמיים בראשות יאסר עבד-רבו ויוסי ביילין, בפיקוח ובתמיכה של ממשלת שווייץ. המסמך נחתם בשנת 2003.

שגריר שוויץ בישראל, אנדריאס באום. מקווה להיות כאן בפרוץ השלום. (צילום: עירית רוזנבלום)
שגריר שוויץ בישראל, ד"ר אנדריאס באום. "שוויץ שושבינה לשלום המקווה". (צילום: עירית רוזנבלום)

באום הזכיר בדברי ברכתו את ביקורו של שר החוץ השוויצרי, דידייה בורקהלטר, בירושלים בתחילת מאי השנה. שר החוץ נפגש, בין היתר, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר שהמגעים המחודשים בין הישראלים לפלסטינים הם בעלי עניין אסטרטגי עבור שוויץ שכן "מדיניות החוץ של שוויץ שואפת להבטיח שיכון שלום באזורים הקרובים לאירופה".

השגריר באום גילה שבנוסף לנציגות שיש לשוויץ ברמאללה מאז 2012, היא מתכננת לפתוח השנה נציגות נוספת ברשות הפלסטינית, במזרח ירושלים.

באירוע בבית השגריר נכחו שגרירים זרים, נציגי חברות שוויצריות בארץ, אנשי כלכלה, בנקאות, פארמה ומנכ"ל חברת התעופה הלאומית סוויס בישראל, אבנר גורדון.

לפי נתוני השוויצרים, מספר לינות הישראלים במלונות בשוויץ מגיעות בשנה לכ-200 אלף, אך לפי הערכות, המספר לפחות כפול, מכיון שרבים לנים בדירות, בצימרים ובחוות וכן נופשים בשוויץ עם דרכונים זרים.
חודש אוגוסט הוא החודש החזק בתיירות הישראלית לשוויץ, ובקיץ שעבר חל גידול של 8% בנסיעות הישראלים לשוויץ לעומת 2011.

2 Comments

  1. אילנה קובץ'
    13 באוגוסט 2013 @ 0:15

    נשמע מוזר ששוייץ תקים נציגות במזרח ירושלים אבל מסרבת בעקשנות לפתוח נציגות בחלק המערבי של העיר. וחוצמזה הנתונים שפרסמת לא מדוקים כדאי לבדוק לפני שמפרסמים- מספר הלינות של הישראלים בשווייץ ירד ויורד בהתמדה בחמש השנים האחרונות וברור למה היא המדינה הכי יקרה באירופה יש ישראלים רבים שטסים עם סוויס אבל לא נשארים דקה בשוייץ וממשיכים הלאה… בפעם הבאה תבדקי את מקורות המידע שלך

    • עמית מנדלזון
      13 באוגוסט 2013 @ 0:22

      אני מבין שלקחת על עצמך למנוע מישראלים ליסוע לחו"ל ואת אחוזת חרדה מאנטישמיות ומחירים גבוהים, זה בסדר את יהודיה כשרה בזה אין ספק. במה שיש לי ספק זה שאת בכלל יודעת על מה את מדברת, שוויא איננה המדינה היקרה באירופה ולא אכפת לי אם בכלל ואם לא אז למה ישראלים לא נשארים בה… הייתי שם. כל המתקפות שלך בנושא מדינות זרות נראה קצת מגוחך ומגמתי ומצדיק את כל מה שכתבתי אי פעם על היהודי הפחדן העלוב הגלותי שפוחד מהצל של עצמו… את מייצגת אותו נאמנה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן