Skip to content

שבוע חדש יוצא לדרך: המשקיעים מממשים רווחים

נמשך חוסר הוודאות בזירה המקומית. אמש סגרו המדדים את יום המסחר במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 פתח הבוקר את יום המסחר באזור ה-1200 נקודות. הספקולנטים לוחצים על הדולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע החדש נפתח בירידות שערים ברחבי העולם. המשקיעים מתחילים לעכל את נתוני התעסוקה המעורבים ומעדיפים לממש רווחים. על פי הנתונים שהתפרסמו בשישי האחרון, המשק האמריקני הצליח ליצר 162 אלף משרות במהלך חודש יולי, נתון שפספס את תחזיות האנליסטים אשר ציפו לתוספת של 184 אלף משרות. מה שיותר אכזב הוא העדכון כלפי מטה של הדוח הקודם ל-188 אלף מ-195 אלף משרות.

הנתון שהפתיע היה שיעור האבטלה אשר ירד ב-0.2% לרמה של 7.4%. נתון זה מעודד היות והמשך תוכנית הרכישות תלוי בעיקר בשיפור בסקטור התעסוקה. ירידה באבטלה מתחת לרמה של 7% תוביל וודאות לצמצום ואולי אף להפסקת תוכנית הרכישות לכן הירידה בשיעור האבטלה אמור לאותת דווקא שהחגיגה עומדת להיגמר והפד' יתחיל בקרוב להדק את החגורה.

המדדים בוול סטריט סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. באסיה המדדים נסחרים גם כן במגמה מעורבת.

יומן המקרו היה דל יחסית. מדד מנהלי הרכש של סקטור השירותים בארה"ב רשם קריאה של 56 נקודות לעומת 52.2 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

באוסטרליה, הבנק המרכזי עומד בציפיות ומוריד את שיעור הריבית בעוד 0.25% לרמה של 2.5%. המצב הכלכלי ההולך ומתדרדר באוסטרליה יחד עם האטה הצפויה בסין מעניקים מרחב תמרון לבנק המרכזי בנוגע להמשך הורדות הריבית וזו למעשה אחת הסיבות העיקריות לכך שהדולר האוסטרלי ממשיך לצלול וכעת מנסה לבסס את מעמדו מתחת ל-0.90.

זירה מקומית

נמשך חוסר הוודאות בזירה המקומית. אמש סגרו המדדים את יום המסחר במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 פתח הבוקר את יום המסחר באזור ה-1200 נקודות. סוגיית הנגיד ממשיכה להעסיק את הדרגים הבכירים ביותר אצלנו. ראש הממשלה ושר האוצר לא ציפו לכך שמציאת מחליף לנגיד בנק ישראל היוצא, סטנלי פישר תהפוך למשימה כה מורכבת.

בזירת המט"ח, הספקולנטים מנצלים את חוסר הוודאות בבנק ישראל וממשיכים להפעיל לחץ על השטר הירוק. בנק ישראל ינסה לא לאבד שליטה וינסה לבלום את התחזקותו של השקל אשר פוגעת בכלכלה המקומית. הדשדוש בין 3.6- 3.56 נשבר בפתיחת המסחר. כעת הירידות עשויות להימשך אל עבר 3.5. מצבו הגרוע של הדולר בזירה הבינ"ל והעובדה שטרם נבחר נגיד חדש המסוגל להיכנס לנעליו הגדולות של פישר, מעניקים יתרון ברור לשקל.

מה צפוי היום?

היום לא צפויים להתפרסם אירועי מקרו משמעותיים. מאזן הסחר הבינ"ל של ארה"ב הוא הנתון היחיד שאמור לרכז עניין. בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, הראלי צפוי להימשך. בינתיים החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה יציבה עם נטייה לעליות.

הסקירה נכתבה על ידי צוות מחקר ATRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן