Skip to content

האמריקנים אופטימיים מתמיד לגבי מצב הכלכלה

הצרכן האמריקני מרגיש כי הכלכלה בארצות הברית משתפרת והולכת • מדד הסנטימנט של סיטיבנק מראה כי עיקר האופטימיות מגיעה דווקא ממעמד הביניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיטיבנק, אחד הבנקים הגדולים בעולם, פרסם את מדד הסנטימנט של הצרכן האמריקני לשנת 2013. הסקר מראה כי משקי הבית בארצות הברית אופטימיים יותר כלפי הכלכלה האמריקנית מאז נערך הסקר האחרון. תוצאות המדד הגיעו לשיא של חמש שנים, מאז הוא נוצר לראשונה בשנת 2009.

האמריקנים אופטימיים מתמיד (freedigitalphotos)
האמריקנים אופטימיים מתמיד (freedigitalphotos)

34% מהנשאלים דירגו את הכלכלה האמריקנית כמעולה או טובה. כ-25% מאלו שענו על הסקר, דיווחו כי הזדמנויות העבודה המוצעות להם מעולות או טובות. מאז שנערך הסקר, כ-23% מהצרכנים רואים את מצבם הפיננסי משתפר, יחסית ל-22% אשר רואים את מצבם הפיננסי מתדרדר.

צרכנים ממעמד הבינוני מהווים את החלק הארי בצמיחת מדד הסנטימנט של הצרכן האמריקני. משקי בית המכניסים בין 50,000 דולר ל-75,000 דולר הצביעו על עלייה של 8 נקודות בסנטימנט הצרכני ואילו משקי בית המכניסים 75,000 דולר ל-150,000 דולר, הצביעו על עלייה של 10 נקודות, מאז נערך הסקר הקודם.

תושבי ארצות הברית עובדים קשה מתמיד כדי לבסס את מעמדם הפיננסי. מאז שנערך הסקר האחרון, כ-50% מן המשתתפים דיווחו כי הם חוסכים יותר. 77% מהנשאלים דיווחו, כי הם מרגישים אופטימים ובטוחים לגבי עתידם הפיננסי. גם כאן בני המעמד הבינוני היו הכי אופטימים לגבי מצבם הפיננסי.

הסקר הכלכלי למדידת סנטימנט הצרכן האמריקני נוצר בשנת 2009 על ידי סיטיבנק. המדד מחבר או מוריד נקודה אחת בכל פעם שמשתתף עונה על שמונה שאלות מהסקר. השאלות מתייחסות בין היתר למצב העסקים, הזדמנויות התעסוקה, ביטחון פיננסי והאטמוספירה הכלכלית בכללותה.

סיטיבנק הוא אחד הבנקים הגדולים בעולם. נוסד בשנת 1812, לבנק כ-200 מיליון לקוחות ברחבי העולם, ומחזיק סניפים ב-160 מדינות ברחבי העולם. עיקר פרסומו הגיע כאשר הכניס לראשונה את הכרטיס הבנק האוטומטי, שידוע גם ככרטיס הכספומט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן