Skip to content

כנס בין-לאומי בתחום הכלים הבלתי מאוישים

ב-10 באוקטובר יתקיים כנס בין-לאומי 2013 UVID בנושא כלים בלתי מאוישים. הכנס יעמוד השנה בסימן "מערכות בלתי מאוישות בסביבת פעילות מורכבת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-10 באוקטובר יתקיים כנס בין-לאומי המוביל בישראל בנושא כלים בלתי מאוישים "2013 UVID". האירוע ייערך במרכז הכנסים "Avenue" שבקריית נמל התעופה, ויעמוד השנה בסימן "מערכות בלתי מאוישות בסביבת פעילות מורכבת" (Unmanned Vehicles in a Complex Environment). במסגרת האירוע תתקיים גם תערוכה מקיפה והדגמות של מערכות בלתי מאוישות מבית היוצר של התעשיות המובילות בתחום מישראל ומהעולם. ביום השני של הכנס אמורה להתקיים הדגמה חיה של הכלים בתעשייה האווירית עבור האורחים מחו"ל.

כנס "2013 UVID" ייערך השנה בפעם השנייה לאור הצלחתו הרבה של הכנס בשנה שעברה, שבו לקחו חלק כאלף אורחים מ-19 מדינות, שסיירו בכארבעים ביתני תערוכה.

המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון, ישתלב באופן רשמי כמוביל תוכן באירוע, ובכנס יופיעו ראש מפא"ת, אופיר שהם, וראשי מחלקת חימוש ורק"ם ומחלקת מערכות טילים ורקטות במינהל.

כמו כן חברו השנה ל"ישראל דיפנס" כמה גופים ומוסדות מובילים נוספים בישראל, שלוקחים חלק פעיל בהובלת המושבים ובמתן הרצאות מקצועיות, ובהם ארגון "AUVSI" ישראל, איגוד הרובוטיקה הישראלית, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון, חברת "Airlift" וגוף המדיה המוביל באוסטרליה ואסיה "Asia Pacific". כמו כן, חברת הייעוץ הבין-לאומית "פרוסט אנד סאליבן" תציג מחקר על ההיבטים המסחריים של עולם הכלים הבלתי מאוישים שנערך במיוחד עבור כנס "2013 UVID".

המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) הוא שותף התוכן המרכזי אשר מוביל את המושב הפותח של הכנס. את מושב האלופים, אשר יעסוק בתפיסת ההפעלה המבצעית של כלים בלתי מאוישים בלחימה, ינחה ד"ר אל"מ (מיל') גבי סיבוני, מנהל תוכנית צבא ואסטרטגיה במכון. במושב יתארחו מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (מיל') עידו נחושתן, מפקד חיל הים לשעבר אלוף (מיל') אלי מרום (צ'ייני) ואלוף פיקוד דרום לשעבר אלוף (מיל') טל רוסו. הכנס יכלול עוד מגוון רחב של הרצאות מרתקות של אנשי משרד הביטחון, צה"ל, בכירים בתעשיות הביטחון, אנשי אקדמיה מובילים ואנשי מקצוע בולטים בתחומם.

הכנס שם לעצמו למטרה לגבש תמונת מצב מערכתית-אסטרטגית של תחום הכלים הבלתי מאוישים באוויר, בים וביבשה, תוך קיום דיאלוג ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים העוסקים בתחום, שיציגו את הקונספטים, האתגרים, ההיבטים הביטחוניים והמסחריים והטכנולוגיות פורצות הדרך בתחום, בדגש על מגמות ההתפתחות העתידיות.

בתקופה האחרונה מתרחש שינוי מהותי בסביבת הפעולה של כלים בלתי מאוישים והיא הופכת מורכבת יותר ויותר. אתגרי שדה הקרב המודרני משפיעים על הדרישות מהכלים הבלתי מאוישים, ואלה נמצאים כיום בשימוש נרחב גם בידי משטרים רדיקליים וארגוני טרור ברחבי העולם, המובילים למרוץ חימוש עולמי. טכנולוגיות רבות שהבשילו הרחיבו את השימוש במערכות בלתי מאוישות גם לשימושים אזרחיים, והביאו לפתיחתם של שווקים חדשים.

בד בבד, גופים ומוסדות החלו לדון בהיבטים המוסריים והמשפטיים הנוגעים לשימוש בכלי טיס בלתי מאוישים תוקפים. על רקע מגמות אלה כנס "2013 UVID" ידון במכלול ההיבטים שמרוץ חימוש זה מציב – אתגרים, איומים והזדמנויות. המפגש יזמן למשתתפיו הזדמנות ייחודית להחליף רעיונות ומידע, וליצור קשרים ושיתופי פעולה ברמות שונות, גם במטרה לבנות קהילה פעילה ופורה של "אנשי המערכות הבלתי מאוישות בישראל".

השנה צפויים להגיע לכנס כ-1,500 אורחים מהם יותר ממאה משתתפים מחו"ל. הכנס מיועד לאנשי מפתח במערכת הביטחון ובתעשיות, נספחים זרים, נציגי רשויות, אנשים מתחומי ה-HLS, יזמים, אנשי אקדמיה ועוד.
UVID 2013 – לחץ כאן לאתר הבית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן