Skip to content

יום הבוחר: נתניהו – 74%; פייגלין 24%

תקלות רבות יחסית גרמו לאיחורים בפתיחת קלפיות שונות ברחבי הארץ וגם לסגירתן בשעה מאוחרת. מטה פייגלין התלונן על תקלות אך האשמה כנראה, באחוזי הצבעה נמוכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקלות רבות יחסית גרמו לאיחורים בפתיחת קלפיות שונות ברחבי הארץ וגם לסגירתן בשעה מאוחרת. מטה פייגלין התלונן על תקלות אך האשמה כנראה, באחוזי הצבעה נמוכים

מאת צבי זינגר

תוצאות סופיות בבחירות הפנימיות לליכוד: אחרי ספירת כל הקלפיות התברר כי נתניהו קיבל 74 אחוזים מן הקולות ומשה פייגלין קיבל 24 אחוזים מן הקולות. שאר הקולות – כשני אחוזים – קולות פסולים.

ניצחון מובהק. צילום - ציפי מנשה

עם סגירת הקלפיות אמר ראש הממשלה, נתניהו: "היום ניצח הליכוד האמיתי. הוכחנו שכוחנו באחדותנו. נמשיך במנהיגות אחראית להוביל בחינוך, בכלכלה ובביטחון למען כל אזרחי ישראל". נתניהו הוסיף: "המפלגה מחויבת להתיישבות בארץ ישראל ומחויבת לעתידה של מדינת ישראל. הוכחנו יחד שהליכוד היא תנועה חזקה, מלוכדת, מאוחדת. תנועה דמוקרטית, פתוחה ושקופה, תנועה שמכבדת את החוק ושמנהיגה את מדינת ישראל באחריות"

אחוז ההצבעה, כפי שנראה בעת סגירת הקלפיות, עמד על כ-45 אחוזים ואולי יותר. עד לשעה שש אתמול בערב עמד שיעור ההשתתפות בבחירות רק על כ-20 אחוזים. קריאה דרמטית של נתניהו, במסיבת עיתונאים מאולתרת, ביחד עם מאמץ מוגבר של מטה הבחירות שלו, העלו באופן דראמטי את שיעורי ההצבעה של תומכיו. לעומת זאת, ההתרשמות היא כי ביישובי יהודה ושומרון, שם מרוכז עיקר כוחו של פייגלין, היו שיעורי הצבעה נמוכים יחסית.

במהלך יום ההצבעה היו דיווחים על תקלות, שגרמו לאיחורים משמעותיים בפתיחת קלפיות. במטה פייגלין האשימו כי ספרי הבוחרים לא הגיעו ליישובים שונים ביהודה ושומרון שבהם זוכה פייגלין לתמיכה רבה. תקלות אלו גרמו לסגhרה מאוחרת של חלק גדול מהקלפיות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן